Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ändrade hårddisken till "ingen åtkomst"


macmikael

Rekommendera Poster

Har också haft samma problem. Jag ändrade åtkomsten på min hårddisk till "ingen åtkomst" och helt plötsligt så försvann allt och jag kunde inte göra någonting på skrivbordet. När jag startade om datorn så hängde sig inloggningen och det gick inte att komma in i datorn. När jag sedan startade datorn med att hålla inne (cmd-R) för att göra en ominstallation av operativsystemet så gick det inte att använda tangentbordet när jag skulle låsa upp hårddisken. Apple supporten sa att jag borde boka en tid så att en tekniker fick titta på problemet, då det inte var något som han kunde hjälpa mig med över telefon. Då jag har tio mil till närmaste Apple store så tänkte jag att jag skulle försöka lösa problemet själv ett tag till, och jag löste problemet enklare än vad jag kunde tro. Det jag gjorde var att skruva ut hårddisken ur min dator. Sedan använde jag en dockningsstation till hårddisken och kopplade in den som en extern HD i min farsas Macbook pro. Hårddisken kom upp på skrivbordet och när jag klickade på den så var det bara att slå in samma lösenord som jag har när jag loggar in på min egen dator. Efter det så var det bara att högerklicka på hårddisken, öppna information och ändra tillbaka skrivbehörigheterna från "ingen åtkomst" till "läsa och skriva". Sedan satte jag tillbaka hårddisken i min egen dator och startade den, och allt funkade som vanligt igen. Hoppas att detta kan hjälpa er att lösa problemen.

 

Mvh, Sikaz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 år sedan denna tråd var igång..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...