Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa upp iphone (utan simkort som iphonen är låst till)


mille666

Rekommendera Poster

Hej!

 

Fick idag en Iphone 3Gs 32 gb som är låst till 3 och ja. jag tänkte ju då låsa upp den men jag har inget eller känner ingen som har ett 3 simkort så jag kan komma in på telefonen.

 

finns där något program som gör så jag kan jailbreaka den utan att komma in i telefonen (kommer endast till nödsamtal)

 

 

MVH

Mille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

men fortfarande så måste man där gå in på menyn. jag kommer inte så långt. jag kommer bara till nödsamtal och det är det enda jag kan göra.

 

Telefonen är låst till 3 och jag har inget simkort från 3 och jag känner ingen som har 3.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blackra1n jailbreakar iphonen först så att du kan koma åt meny utan simkortet i. Jag köpte min mobil med Telia abonnemang men har aldrig satt Telia kort i min iPhonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blackra1n jailbreakar iphonen först så att du kan koma åt meny utan simkortet i. Jag köpte min mobil med Telia abonnemang men har aldrig satt Telia kort i min iPhonen.

 

hmm okej. men vart ska jag lägga filen blacksn0w då? iphonen har bara en mapp på den och det är DCIM (foto)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..

Ladda ned programmet till datorn, starta programmet, koppla iphonen till datorn, sedan klicka knappen på programmet "Make it Rain". Allt är förklarat väldrigt bra på iClarified.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok..

Ladda ned programmet till datorn, starta programmet, koppla iphonen till datorn, sedan klicka knappen på programmet "Make it Rain". Allt är förklarat väldrigt bra på iClarified.

 

 

Jag lyckades. Tack så mycket Swedson!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen.

 

Nu är det såhär att jag följde den där guiden fullt ut jag fixa blacksn0w först sen cydia och ja. allt funka som det skulle enligt videon. men.. jag kan inte ringa eller smsa eller något? nätet är helt dött typ. har tele2comviq som operatör

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas göra allt och jag kan ringa osv. nu. men fortfarande ett problem. när jag tar ur och startar om den så står det att den vill bli kopplad till itunes och jag kommer inte runt detta. kopplar jag den till itunes så står det bara att jag måste återställa telefonen för att det ska funka.

 

VAD ÄR FEL?

 

MVH

Mille

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte starta om telefonen, då försvinner upplåsningen. En spärr som Apple har lagt in på de senaste telefonerna.

Så du får se till att inte stänga av eller starta om din telefon när du har låst upp den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte starta om telefonen, då försvinner upplåsningen. En spärr som Apple har lagt in på de senaste telefonerna.

Så du får se till att inte stänga av eller starta om din telefon när du har låst upp den.

 

aa okej irriterande:/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lättaste är att köpa en telefon hos operatören man använder så slipper man massa strul med upplåsning. Finns massor av problem med upplåsning av 3GS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte starta om telefonen, då försvinner upplåsningen. En spärr som Apple har lagt in på de senaste telefonerna.

Så du får se till att inte stänga av eller starta om din telefon när du har låst upp den.

haha, då är det ju fan ingen idé att unlocka sin iphone xD

 

lika bra att köpa från en riktig operatör då istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte starta om telefonen, då försvinner upplåsningen. En spärr som Apple har lagt in på de senaste telefonerna.

Så du får se till att inte stänga av eller starta om din telefon när du har låst upp den.

 

Haha, vad sjukt. Det visste jag inte. Har aldrig låst upp, bara JBat. Det är ju ganska värdelöst i så fall, eftersom en iPhone, speciellt om den är jailbreakad, hänger sig och måste startas om lite titt som tätt. Måste läsa på hur detta ens fungerar, man tycker ju att den borde göra en permanent mjukvaruförändring som lurar telefonen att den är aktiverad, men icket.

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lyckas göra allt och jag kan ringa osv. nu. men fortfarande ett problem. när jag tar ur och startar om den så står det att den vill bli kopplad till itunes och jag kommer inte runt detta. kopplar jag den till itunes så står det bara att jag måste återställa telefonen för att det ska funka.

 

Jag köpte min 3GS under November och har samma problem som din. Om du behöver starta om eller bateriet är slut måste du köra om 'jailbreak' (Du behöver inte låsa upp igen och det tar ca 2 min.). Jag vet att det är tråkigt men man förlorar inte data från mobilen. Och plus poängen är att återställning behövs inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Fick idag en Iphone 3Gs 32 gb som är låst till 3 och ja. jag tänkte ju då låsa upp den men jag har inget eller känner ingen som har ett 3 simkort så jag kan komma in på telefonen.

 

finns där något program som gör så jag kan jailbreaka den utan att komma in i telefonen (kommer endast till nödsamtal)

 

 

MVH

Mille

 

Eftersom du har en TRE telefon så skulle jag gå in till tre och pröjsa 350kr för att få den upplåst.

Jag köpte en ny 3G S hos TRE för ett par veckor sedan och den är nu olåst, fungerar fint med valfri operatör. 350 spänn är prisvärt för att slippa strul med "fulhack" för upplåsning.

 

/Selfish

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har en TRE telefon så skulle jag gå in till tre och pröjsa 350kr för att få den upplåst.

Jag köpte en ny 3G S hos TRE för ett par veckor sedan och den är nu olåst, fungerar fint med valfri operatör. 350 spänn är prisvärt för att slippa strul med "fulhack" för upplåsning.

 

/Selfish

 

Går väl bara om man köpt telefonen med kontantkort?

Sen löser det ändå inte problemet med jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går väl bara om man köpt telefonen med kontantkort?

Sen löser det ändå inte problemet med jailbreak.

 

Jag har gjort med kontantkort. Men antar att det inte är några problem om man inte har bindningstid. Framgår väl inte av tråden om detta var en kontantkortstelefon eller ej...

 

Men enligt Apples hemsida är 3 enda svenska operatören som tillhandahåller "Authorized unlocking"

http://support.apple.com/kb/HT1937?viewlocale=en_US

 

Vilket problem med jailbreak? Menar du untethered jailbreak? Nej, det löser inte problemet om du har senaste baseband.

 

/Selfish

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använd sbsettings som finns i cydia och använd reboot som finns under power ikonen så har jag hört att man inte måste jb:a igen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men enligt Apples hemsida är 3 enda svenska operatören som tillhandahåller "Authorized unlocking"

http://support.apple.com/kb/HT1937?viewlocale=en_US

 

 

/Selfish

 

Vad menar du med "Authorized unlocking"

Jag låste upp min på Telia utan problem.

Det som händer är att man beställer upplåsning från telia och när man synkar mot iTunes nästa gång så låses telefonen upp så att man kan använda den med valfri operatör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Fick idag en Iphone 3Gs 32 gb som är låst till 3 och ja. jag tänkte ju då låsa upp den men jag har inget eller känner ingen som har ett 3 simkort så jag kan komma in på telefonen.

 

finns där något program som gör så jag kan jailbreaka den utan att komma in i telefonen (kommer endast till nödsamtal)

 

 

MVH

Mille

 

Den du fick den av måste väl haft ett simkort från 3 eller?

Annars skaffar du ett kontantkort från 3 och begär sedan upplåsning...problemet löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...