Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Ingen sim installerad" till å från... hjälp?


Dan1jel

Rekommendera Poster

Jag köpte en iPhone 3G som är låst till Telenor, han jag köpte den av hade låst upp den och jailbreakat den, nu har jag självklart återställt den eftersom jag själv använder telenor, men till och från så kommer det upp "Inget Sim Installerat" och det kan även vara i samtal,

när jag väl startar om telefonen så fungerar den tills problemet återkommer.. kan ta någon dag till bara några timmar :/

 

någon som vet varför eller har haft samma problem och vet en lösning??

skulle vara guld om jag blev av med det här j*vla problemet...

vill ju inte att man ska få dåliga vibbar av mac så att säga :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har ett lite äldre simkort?

kan isåfall vara läge för en uppgradering=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske har ett lite äldre simkort?

kan isåfall vara läge för en uppgradering=)

 

mjo kan vara så, men jag ringde telenor förut och beställde ett nytt, så får hoppas på att det är de som är problemet bara, annars vet jag ju inte direkt vad det är :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mjo kan vara så, men jag ringde telenor förut och beställde ett nytt, så får hoppas på att det är de som är problemet bara, annars vet jag ju inte direkt vad det är :(

Är det inte SIM-kortet, så låter det ju som något glapp i kontakten mellan telefon och SIM-kort...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte SIM-kortet, så låter det ju som något glapp i kontakten mellan telefon och SIM-kort...

nu ska vi inte vara sådär, klart att det var så enkelt som ett simkortsfel=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu ska vi inte vara sådär, klart att det var så enkelt som ett simkortsfel=)

:crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade samma problem, och Halebops Halebops "godag yxskaft"-kundtjänst skickade villigt flera nya SIM-kort, men det hjälpte inte. Skickade in telefonen på reparation, och fick en ny på posten efter ca 2 veckor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag hittade problemet plus ett Till problem, när jag tryckte lite på vänster sida vid högtalaren (där du har örat i mot) så kom det helt plötsligt upp "inget sim installerat", jag väntade och tryckte lite lätt där igen, så hände samma sak, så det är verkligen något glapp i telefonen.

 

andra problemet var när jag trycker på Höger kant av displayen, (uppe till höger) så kom det som en "avmärkning" ifrån fingret, som man fick förut när man tryckte på en LCD skärm (utan glas) och iPhone har ju ett glas på sig ingen plast skärm.. så nått var fel där med :(

 

fan jag råkar hela tiden ut för saker som är fel..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köpte min 3Gs med 3-kontant och låste upp den direkt för att använda mitt Tele2-kort. Jag får "Inget Sim" eller "ogiltigt Sim" som meddelande hela tiden. Har testat att installera om hela skiten och testat flygplansläge-metoden, men problemen återkommer.

 

Det känns som att den gör så när den byter nät? Den skiftar mellan Sweden 3G, Comviq och Telia....men det kanske inte har något med saken att göra.

 

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...