Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Erfarenheter av Speck SeeThru och Incipio Feather?


MacRazy

Rekommendera Poster

Hej alla glada!

 

Väntar nu på min svarta iPhone 3GS 16GB från Tre! :galetglad:

Nu är det så att jag är bunden till telefonen och abonnemanget i två år, och därför vill jag skydda min iPhone så gott det går, iaf inom den närmsta tiden framöver.

 

Jag söker ett bra fodral som inte ruinerar iPhonens design, det är ju faktiskt en av de snyggaste lurarna som gjorts, och det vill jag inte dölja!

Har spenderat senaste två kvällarna/nätterna med att leta runt på nätet efter det perfekta fodralet för mig, dock har jag inte blivit så mkt klokare, inte alls faktiskt.

 

Funderar iaf i dagsläget på två fodral;

 

Speck SeeThru - Genomskinligt One-Piece skal med gummilister runt den kromade ramen, hyfsat tunnt och bra grepp vad jag förstått. Dock ganska hård plast och kanske inte det bästa om man planerar att ta av skalet ofta, vilket krävs för att docka iPhonen. Lite oroad över att detta kanske skulle repa den kromade kanten eller skalet. Ett stycke Invisibleshield medföljer dock vilket är bra.

 

Incipio Feather - Hade i princip skickat iväg ordern på detta då jag hittade en bra deal på deras hemsida, det visade sig sen att företaget inte skickade till Sverige tydligen, trots att vi fanns listade på deras sida. Dock har Apple Store dessa för 219kr. Snyggt case som är mindre än 1mm tunnt, antar att detta inte ger särskilt bra skydd vid fall, men det lär ju åtminstone skydda iPhonen från repor och slitage, vilket skulle passa bra egentligen då slitage i princip är det enda som inte täcks av min hemförsäkring. Två invisibleshields medföljer.

 

ZAGG Invisible Shield vore ju dock det snyggaste alternativet, skulle antagligen vara tillräckligt med skydd mot repor och så, men är ganska trött på dessa plastfilmer, har haft det på både iPods och PSP's och liknande. Klurigt att få på bra, verkar ännu värre på iPhone då de flesta kräver nån typ av klistervätska att smeta in iPhonen med, som dessutom lätt åker ner i högtalaren och hemknappen då du applicerar filmen av vad jag sett på Youtube. Känns som det går bort.

 

Lutar väldigt mkt åt Speck SeeThru, dock är jag inte helsåld, var vänliga och dela med er av era erfarenheter av dessa två fodral om ni har koll, eller varför inte komma med andra tips! ;) =)

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...