Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Komma åt extern hårddisk från internet


BosseBo

Rekommendera Poster

Hallå,

 

Problemet: Jag vill skapa en mapp på min externa hårddisk (WD 1TB) som jag ska kunna komma åt utanför mitt interna nätverk, dvs via internet. Dessutom bör denna förstås vara lösenordsskyddad. Jag kommer åt denna via min MobileMe, men nu vill jag kunna använda vilket FTP-program eller webläsare som helst för att komma åt den.

 

Förutsättningar: Extern hårddisk kopplad via USB till min Airport Extreme basstation som i sin tur är kopplad via tråd till "modemet" (sitter bara där för att kunna använda IP-telefoni) som i sin tur är kopplad till BBB 100/10-lina.

 

Hur gör jag??

 

//BB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning är att skaffa ett mobile.me konto och använda tillbaka till min mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En lösning är att skaffa ett mobile.me konto och använda tillbaka till min mac.

 

Tack, men jag skulle uppskatta om du kunde läsa hela min fråga innan svar :) "...Jag kommer åt denna via min MobileMe, men nu vill jag kunna använda vilket FTP-program eller webläsare som helst för att komma åt den." Använder MobileMe redan som du förstår.

 

Syftet är att skapa ett utrymme som jag och mina arbetskamrater kan nyttja för att lägga till/ta bort filer i en särskild mapp. Vill alltså inte att allt på denna hårddisk ska vara tillgängligt (vilket blir fallet med MobileMe).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...