Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"iPhone-scroll" fungerar ej på Magic Mouse


albwah

Rekommendera Poster

Fick hem min nya Magic Mouse igår. Är riktigt nöjd med musen förutom på en punkt, den utlovade "iPhone-scrollen" fungerar inte, det är jag menar är att det ska fortsätta scrolla även när jag släpper fingret. Precis som på iPhone/iPod touch.

 

Har installerat drivrutinerna som finns på Apples hemsida.

 

Bifogade också en bild på hur det ser ut på inställningssidan för musen, vid fältet "Rulla" ska det väl finnas fler alternativ (som vid "Sekundärklicka" ovanför)?

 

Har googlat efter hjälp men utan resultat, hoppas nu på att någon har sitter på lösningen :)

 

Edit: Glömde bilden (;

post-38979-1260913747.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du Leopard eller Snow Leopard? På Apples hemsida för Magic Mouse finns det en liten fotnot som lyder:

 

* Momentum scrolling supported only on Mac OS X v10.6 Snow Leopard.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ju förvisso inte Snow Leopard, men jag trodde ju självklart att allt skulle fungera även på Leopard ockås.

 

Nu blev jag faktiskt lite smått besviken!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nu dock en lösning på problemet!

 

Skriv "defaults write com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.mouse MouseMomentumScroll -bool true" i terminalen och starta om bluetooth så fungerar det, underbart! :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade nu dock en lösning på problemet!

 

Skriv "defaults write com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.mouse MouseMomentumScroll -bool true" i terminalen och starta om bluetooth så fungerar det, underbart! :D

 

Tack! Nu kommer fler kunna ta del av detta och scrolla på utav bara tusan! :D

 

Så det är alltså möjligt, men Apple har låst det?

Lite fult, men jag förstår dem. Fler som uppgraderar till nyare system innebär ju mindre underhåll och att de kan lägga större kraft på att utveckla produkter och uppdateringar till nyare system. Ungefär som MS gjorde med directx 10 som enbart var tillgängligt för Vista användare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...