Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"Så får du bästa sommarorgasmen"....


asson

Rekommendera Poster

Jag har dn som startsida i safari! :) Då kan man lätt se om det hänt något allvarlig i stora vida världen utan att snegla på pamelas "lungor"...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är då sex- och skaveller av ondo? Om 20.000 fler köper tidningen med skvallerubriker där de också kan läsa om missvården, så borde det rimliggen vara bättre än om 20.000 inte läste om hur gamla människor far illa i 2000-talets Sverige?

 

//Thomas

 

Och det är just den attityden som gör kvällstidningsjournalistik till en skämt.

 

Hur det är med kvällstidningars "avslöjande" reportage har vi vid det här laget fått ganska god insikt i också, löst skvaller och rent förtal förvandlas till "anonyma källor", rena påhitt blandas med ett par nypor fakta för att få det trovärdigare....osv

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att jag inte riktigt fattar om det var riktat åt mig eller Collin...  :wacko:  :eeeh:

 

Din artikel, han skriver det vanliga tjafset om att det inte är farten som dödar, istället svamlar han om "dom farliga lastbilssläpen"....som om det skulle vara orsaken till dödsolyckor i trafiken, och naturligtvis propagerar han för fria/höjda hastighetsgränser, även om han inte skriver det rakt ut.

 

Det är människors bristande omdöme i för dom för hög fart som orsakar den överväldigande majoriteten av olyckor ute i trafiken, särskilt dödsolyckor, därav finns det tonvis med undersökningar om.

 

För ett antal år sedan såg jag en intervju med en känd racerförare som menade på att alla människor som behöver mer än 25 timmar på sig att köra bil är direkt olämpliga som bilförare och ska inte ha körkort, det baserade han på sin egen erfarenhet som bilförare ute i trafiken, jag tror att han är rätt ute, mycket strängare krav för vem som får körkortet vore på sin plats.

Det i kombination med hårdvarulås på alla bilar som ex fingeravtryck och/eller alkotest för att få igång bilen tror jag skulle få ner olyckorna ordentligt.

 

Det är INTE en mänsklig rättighet att få köra bil, klarar man inte tester så ska man inte köra bil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är INTE en mänsklig rättighet att få köra bil, klarar man inte tester så ska man inte köra bil.

Så sant!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst iMatte
Det är INTE en mänsklig rättighet att få köra bil, klarar man inte tester så ska man inte köra bil.

Så sant som det är sagt.

Men med tanke på hur många kör skulle man nog behöva testa annat än bara körkunskaper oxå. När jag kör till jobbet stöter jag dagligen ihop med folk som visserligen både kan gasa och styra, men inte tänka längre framåt i tiden än ett par sekunder. De kan tänka "...han kör ju bara 90 här på 70-sträckan, honom måste jag köra om bums..." men de kan inte tänka "...men om det kommer nån från andra hållet här över backkrönet, då dör vi allihop, är det verkligen värt det ?...".

 

Om de kunde testa såna förmågor vid körkortsprovet, skulle man vara ganska ensam ute på vägarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...