Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Är jag körd?

Ollibolli

Recommended Posts

Jag har haft min iPhone 3GS i ca 3 veckor och inte kopplat den till iTunes ännu. Har inte sett något behov att koppla den till iTunes (nåja, jag ser att det hade varit klokt nu om jag hade gjort det) eftersom jag jag kör all musik via spotify app och laddar ner alla apps direkt till telefonen via 3G el WiFi.

Batterierna laddades ut helt idag och efter att ha haft den på laddning i ca 1 h så visar den fortfarande att jag ska koppla den till Itunes, som säger att min iPhone är i återhämtningsläge och att jag måste återställa den.

Om jag återställer den innebär det att jag förlorar allt? bilder, kontakter, sms, apps osv.

Har testat att "reboota" flera gånger, och har letat på forum hela kvällen utan att bli klokare.

Inte hade jag räknat med att den förbannade luren skulle börja strula redan under vår smekmånad!!!!

Kan någon trolla med knäna så jag slipper lägga in alla mina kontakter manuellt igen så har "någon" en vän för livet...

marcushedenstrom

Den har inte bara hamtan i DFU-läge då?

Testa att hålla inne både home och power i 10 sekunder.

Har provat följande:

1. stängt av och satt på när den varit inkopplad i iTunes

2. stängt av och satt på när den varit inkopplad till vanlig laddning (strömuttag)

3. stängt av och satt på utan att ha den kopplad till vare sig laddning el iTunes

4. Försökt DFU-läget, power+home knapp 10 sek i samma lägen som ovan.

5. pratat snällt med den...

6. skrikit på den...

samma resultat på allt, den vill att jag kopplar in den till iTunes, som i sin tur vill att jag återställer den. Det vill inte jag!

Finns det något hopp för mig eller får jag skylla mig själv?

Nån som vet vad som händer med alla apps som jag köpt på app-store (tot ca 500 spänn) när jag blåser rent luren. De måste vill fortfarande gå att ladda ner igen via min profil i app-store utan att betala för dom igen?

Nån som vet vad som händer med alla apps som jag köpt på app-store (tot ca 500 spänn) när jag blåser rent luren. De måste vill fortfarande gå att ladda ner igen via min profil i app-store utan att betala för dom igen?

Jadå, inga problem med apparna.

Dessutom så rekommenderas det att du synkar din adressbok i datorn (om du kör osx) med din iPhone, så har du alltid en backup.

du kan ladda hem dem på nytt(obs detta gäller bara apps inte eventuell inköpt musik ifrån istore)

Det jag är nyfiken på är snarast varför den hamnat i detta läge... tycker det borde vara omöjligt för ett appstore-app att göra på detta vis? Vad kan ha skett?

Ifall man jailbreakar och inte använder huvudet kan problem uppstå men appstore som skall vara så "safe"(enligt jailbreak-kritikerna)? wtf?

Ja, du kommer få en fråga om du vill ladda ner programmet igen.

Nu har jag blåst rent luren :angry2:

tack ändå för svaren

/"är inte lika kär i min Iphone längre"

Jag lider med dig. Synd att det inte gick att åtgärda.

Men ta nu för Guds skulle back-up på din iPhone i fortsättningen. En av dess styrkor är ju just att du alltid har en färsk och fin backup att ta till. Det tar inte alls lång stund och gör inte ett dugg ont... :)

Lycka till!

Förstar att det är lite försent nu efter jag läst alla inläggen! Sag att du inte anslutit den till Itunes och da formodar jag att du har jailbreakat och last upp den förmodlingen med blackrain och blacksnow. Om man jailbreakar och laser upp en ny 3gs sa om batterierna tar slut maste du använda dig av datorn för att starta upp den igen med hjälp av blackrain som du använde dig när/om du jailbreaka den.

Blev förvanad över att ingen tog upp det här!

Förstar att det är lite försent nu efter jag läst alla inläggen! Sag att du inte anslutit den till Itunes och da formodar jag att du har jailbreakat och last upp den förmodlingen med blackrain och blacksnow. Om man jailbreakar och laser upp en ny 3gs sa om batterierna tar slut maste du använda dig av datorn för att starta upp den igen med hjälp av blackrain som du använde dig när/om du jailbreaka den.

Blev förvanad över att ingen tog upp det här!

Hur menar du med att använda datorn för att starta upp? Starta upp blackra1n och sedan plugga in mobilen och då få upp ett alternativ för att starta upp på rätt sätt? Eller vadå? :)

Hur menar du med att använda datorn för att starta upp? Starta upp blackra1n och sedan plugga in mobilen och då få upp ett alternativ för att starta upp på rätt sätt? Eller vadå? :)

Man måste göra om jailbreaket med Blackra1n för att luren ska gå att starta. Alltså behöver man använda datorn när man startar luren.

Ja korrekt du pluggar in Iphone och ignorerar itunes. öppnar upp blackrain och trycker pa MAKE IT RAIN och sen 5 sekunder senare startar den upp igen! Tänk pa att detta gäller endast dem nyare versionerna av 3gs n där apple har lagt in en uppstartsbugg för att hindra jailbreakning. Har du en äldre version tidigare än v40 tror ja sa behöver du ej använda dig av datorn vid uppstart. Da ska du kunna starta om telefonen hejvillt!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...