Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

VLC Laggar


Cim-Inc

Rekommendera Poster

Kopplat en 22'' särm till min Air och när ag ser på film laggar det i VLC när det är mkt rörelse i filmen, men om jag kör Quicktime X laggar det inte (men då kan jag inte heller få filmen i 16:9 eller 16:10....) vad kan det bero på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog förklara lite bättre. Vad är det för videoformat? Vilken upplösning?

Har du provat plex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en simpel dvd-rip, alltså .avi filer. 2st på totalt 1,36gb (har inte så stora krav :P).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Behöver inte vara VLC utan kan mycket väl vara ett program i bakgrunden som tar kraft och stör uppspelningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Behöver inte vara VLC utan kan mycket väl vara ett program i bakgrunden som tar kraft och stör uppspelningen.

 

hade ju enbart VLC igång och när jag använder Quicktime X laggade det inte alls....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har faktiskt hänt mig med i osx nån gång, bara med VLC med .avi fil.

 

Varför inte använda Quicktime? det funkar bra med de native film-format som läggs till med Perian...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns många skäl att använda VLC framför Quicktime X. Skärmskottsfunktion t ex.

 

Jag hade detta problem med MKV-filer, det kom som ur luften bara helt oväntat. Jag installerade en nyare version och sen var det löst. Inget som löser dina problem kanske tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kör du Snowleopard?

 

Kan det inte ha att göra med 64bits och att du har en VLC som är 32bits ?

 

Det är bara en dum tanke... (eller rättare sagt en nubörjare som undrar...)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Kopplat en 22'' särm till min Air och när ag ser på film laggar det i VLC när det är mkt rörelse i filmen, men om jag kör Quicktime X laggar det inte (men då kan jag inte heller få filmen i 16:9 eller 16:10....) vad kan det bero på?

Kan det inte vad det där med att VLC inte utnyttjar alla kärnor (bara en)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte lyckats få någon rätsida på problemet, men aja, får använda Quicktime X ett tag till antar jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här hjälper inte på något vis med frågeställningen i tråden men en orsak kan väl var att QT X har stöd för hårdvaruacceleration medan VLC inte har det?

 

Och ja, jag föredrar också VLC.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...