Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone laggar

Pada-chan

Recommended Posts

Både jag och min flickvän har problem med våra 3GS. Det händer allt för ofta (flera ggr dagligen) att iPhonen laggar till (fryser) i 5-6 sekunder när man exempelvis skriver SMS. Den registrerar dock allt och när lagget är över sprutar alla skärmtryckningar in på rad. Det händer även när man ska väcka telefonen ur viloläge genom att trycka på Home-knappen. Inget händer - och sen 5-6 sekunder senare hoppar den igång.

Väldigt frustrerande. Eftersom det händer på båda våra telefoner tänkte jag mig att det var en mjukvarubugg som kanske skulle rättas till i kommande versioner. Men jag hör ingen annan klaga över det. :(

Någon annan som har problemet?

Folk misstänker att det beror nog på byte mellan 3G och 2G. Jag använder tre och har aldrig stött på problemet iaf. De har bara 3G

Aha. Jobbigt värre alltså. Svårt att undvika bytet. Men är detta ett vanligt problem och finns det något som hjälper? T.ex. återställning?

Samma med min, och kan nu konstatera att det är mellan bytet 2g-3g-2g.(Alltid när den har hängt sig så är det när den byta)

Samma med min, och kan nu konstatera att det är mellan bytet 2g-3g-2g.(Alltid när den har hängt sig så är det när den byta)

• 1 month later...

Jag upplever precis samma problem med min iPhone 3GS 16GB som jag köpte från Halebop.

Reklamerade min telefon under januari och fick den returnerad med svaret att inget fel hade funnits och jag blev därför debiterad 418kr.

Tar nu upp striden med Anova Nordic som står för företagets reperationer..

För både mig och min flickvän verkar det ha löst sig med en omstart. Startar om telefonen så himla sällan att man glömmer och göra det helt med jämna mellanrum. Testa om det hjälper?

För både mig och min flickvän verkar det ha löst sig med en omstart. Startar om telefonen så himla sällan att man glömmer och göra det helt med jämna mellanrum. Testa om det hjälper?

Tror precis samma sak som dig! Det är bra för mobilens snabbhet att starta om ibland då RAM minnet rensas från alla appar som liksom "blivit över" i minnet.

Carlisle_united

För att slippa starta om telefonen kan man köpa en app som frigör RAM minnet,

Funkar kanon.

• 1 month later...

Exakt samma problem för mig. Telefonen är inte Jailbreakad.

Omstart eller program för att rensa minnet är verkningslöst.

Det kan ta upp till 20 sekunder att låsa upp telefonen. Det är otroligt frustrerande.

Är det någon som har tips på vad man kan göra åt det så skulle jag bli tacksam.

mvh Lars

Jag upplever precis samma problem med min iPhone 3GS 16GB som jag köpte från Halebop.

Reklamerade min telefon under januari och fick den returnerad med svaret att inget fel hade funnits och jag blev därför debiterad 418kr.

Tar nu upp striden med Anova Nordic som står för företagets reperationer..

Alltför många gör som du för att det ibland kan tyckas vara en enklare väg att gå.

Jag föreslår att du istället tar striden med Halebop och inte med Anovo. Halebop är din avtalspart och har intresse av dig som kund. Anovo är bara en mekanisk verkstad och har av naturliga skäl inte samma intressen.

Det underlättar dessutom för dig att bara kommunicera med den du köpt varan av. Kommunikationen med Anovo är Halebops problem. Helebop kommer troligen göra det enkelt för sig genom att försöka hänvisa dig till Anovo men jag skulle välja att avstå då det är deras uppgift. Detta kommer ta sig utryck i att de kommer uppleva det som bättre och lönsammare att tillmötesgå dig utan alltför mycket handläggning. Ståpå dig !!!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...