Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Snart blir det nog en mini :)

iMarc

Recommended Posts

Tänkte eventuellt köpa en Mac mini snart, undrar hur den billgaste varianten står sig utan uppgradering, är den något att ha? Kan jag jobba i Photoshop CS3 med den utan att det segar för mycket?

Jag skulle trycka i så mycket minne det bara går med tanke på hur bristerna i x86 gör att den mår bra av mera RAM.

Den är annars så bra så i övrigt.

Hårddiskutrymme? Vad gör du med datorn som kan kräva mycket utrymme? Annars går det ju alltid att investera i en iomega minimax på en eller två TB.

Skillnaderna i prestanda mellan de olika processorerna är så små att åtminstone undertecknad skulle strunta i det, i detta fallet åtminstone.

Jag skulle trycka i så mycket minne det bara går med tanke på hur bristerna i x86 gör att den mår bra av mera RAM.

Den är annars så bra så i övrigt.

Hårddiskutrymme? Vad gör du med datorn som kan kräva mycket utrymme? Annars går det ju alltid att investera i en iomega minimax på en eller två TB.

Skillnaderna i prestanda mellan de olika processorerna är så små att åtminstone undertecknad skulle strunta i det, i detta fallet åtminstone.

Ok, ja minnet vill jag nog uppgradera, frågan är om man ska låta apple göra det eller om man ska köpa billiga minnen och stoppa i själv. Vet inte hur marigt det är att öppna minin men jag har inte tummen mitt i näven om man säger så, och hur är det med garantin om man skulle ha satt i minnena själv isåfall?

Hårddiskutrymmet räcker för mig.

Låt Apple stoppa i minnen. De har lite vettigare priser numera, och då blir det gjort under garanti och allt. Maxa minnet!

Det är otroligt pilligt att sätta i minnen i nya Mac mini, beställ max omgående.

Hur kul är det att pilla isär en sprillans ny dator, och kanske sabba något...

mikaellq: Hårddisk utrymme är aldrig svårt att fylla ut... PSD filer blandannat tar ju en hel del.. Sen om man dessutom som jag ofta gör fotar i raw så tar ju det också en del, visst jag borde väl rensa mer än jag gör.. men ibland är det riktigt svårt! :)

Det är otroligt pilligt att sätta i minnen i nya Mac mini, beställ max omgående.

Hur kul är det att pilla isär en sprillans ny dator, och kanske sabba något...

Ja vad kan ett par hundralappar vara värt i jämförelse med det arbete man själv lägger ner med risker involverade?

Och är Apple verkligen så mycket dyrare? Ännu en av alla falska myter?

Jag kunde då inte hitta något billigare alternativ bland 1066 MHz DDR3 SDRAM.

Det som många vill peka som så mycket billigare är DDR2 och långsammare, äldre minnen.

Edit: Det blev väldigt frestande att välja den med 4GB RAM och 320GB HD från start eftersom det inte blir så mycket dyrare än att bara trycka in 4MB i den billigaste Mac minin.

mikaellq: Hårddisk utrymme är aldrig svårt att fylla ut... PSD filer blandannat tar ju en hel del.. Sen om man dessutom som jag ofta gör fotar i raw så tar ju det också en del, visst jag borde väl rensa mer än jag gör.. men ibland är det riktigt svårt! :)

Alla arbetar inte så mycket med utrymmeskrävande media som filmer eller PS filer, men helt klart så att utrymme i datorns interna HD är att föredra.

Alla arbetar inte så mycket med utrymmeskrävande media som filmer eller PS filer, men helt klart så att utrymme i datorns interna HD är att föredra.

Han sa ju dock att han ville kunna arbeta i PS :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...