Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

aaaaaaaargh, jag skadade just min ipod


Jonatan Lindström

Rekommendera Poster

Jonatan Lindström

hej!

 

i morse när jag klädde på mig min ipod lyckades hörlurssladden fastna i någonting vilket resulterade i ett ryck. inom kort slog det mig att jag ljudet nu bara kom ur höger lur. "har jag haft sönder mina helnya hörlurar" tänkte jag. "typiskt, men det går nog på garantin eller nåt". efter ett tag började dock en annan misstanke gro inom mig. jag kunde få tillbaka ljudet i båda lurar och jag fipplade med själva kontakten och det verkade som om glappet satt väldigt långt ner på den, ja, faktiskt inne i själva podden. när jag letat upp min fjärrkontroll fick jag svaret, den förmedlade också bara ljud till en lur, felet måste vara i själva podden, i min sssssssssskatt.

 

jag kikade ner i hörlursuttaget och tyckte mig kunna urskilja att en metallplatta där inne blivit intryckt.

 

hur kört är det för min ipod?

kan apple laga den? för vad för summor?

kan man lämna in den till en vanlig elektronikreparatör?

kan man göra något själv?

 

en sak är säkert, jag tänker hitta en lösning på hur man inte har 20 meter sladd hängandes omkring sig när man lyssnar på musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Knalla ner till närmaste av-reparatör och be dem "bända" tillbaka bläcket. Tror inte att det är svårare än så.

Borde inte bli tokdyrt om inte kontakten måste bytas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man försöker laga själv och misslyckas och sedan vill ha ut på garantin eller försäkring så kan det bli vrångt. Varning alltså! :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...