Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När och OM kommer Flash till iPhone?


ellanbellan

Rekommendera Poster

leetsweden

Flash till iPhone/iPad är ett steg tillbaka i framtiden. HTML5/AJAX mm. är det som gäller. Flash är inte gjort för touch över huvud taget, det e gjort för mus och tangentbord.

 

Flash är knappast bra alls för användarupplevelsen, speciellt inte för handikappade personer. (Ja det finns många synskadade, hörselskadade, och en del är blinda eller döva som surfar på webben även om de är få personer).

 

Det man behöver i sin iPhone/iPod Touch/iPad finns idag i AppStore eller HTML5, ex Youtube, Hulu, SVT, TV4 play osv. Men vissa utvecklare borde lära sig gå ifrån Flash snarast. Enligt mig kan Flash gärna gå i graven tillsammans med Internet Explorer, båda är ett steg tillbaka i framtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Flash till iPhone/iPad är ett steg tillbaka i framtiden. HTML5/AJAX mm. är det som gäller. Flash är inte gjort för touch över huvud taget, det e gjort för mus och tangentbord.

 

Flash är knappast bra alls för användarupplevelsen, speciellt inte för handikappade personer. (Ja det finns många synskadade, hörselskadade, och en del är blinda eller döva som surfar på webben även om de är få personer).

 

Det man behöver i sin iPhone/iPod Touch/iPad finns idag i AppStore eller HTML5, ex Youtube, Hulu, SVT, TV4 play osv. Men vissa utvecklare borde lära sig gå ifrån Flash snarast. Enligt mig kan Flash gärna gå i graven tillsammans med Internet Explorer, båda är ett steg tillbaka i framtiden.

 

Precis. Jag tillhör den gruppen som faktiskt inte vill att Flash ska finnas till dessa produkter.

Det jag väntar på är att webbutvecklarna ska anpassa sig. Tills dess så finns det som sagt en hel uppsjö med applikationer man kan använda sig av och de flesta är dessutom gratis. Som det ser ut idag undviker jag sidor med Flash, jag vill inte stödja dessa sidor med min närvaro.

 

Jag skulle i dagens läge aldrig köpa en dator med diskettstation, en extern hårddisk med usb 1.0 och det skulle gå mycket till innan jag köpte en CD-skiva.

Gammal teknik ska inte stödjas, helt enkelt, inte om man vill få utvecklingen att gå framåt. Utvecklingen går inte framåt genom att man fortsätter använda den gamla tekniken, "den här sidan använder Flash, men jag måste ju stå ut om jag ska kunna använda den!". Slutar du besöka sidan så kommer de bli tvingade till förändring. Folk slutar köpa CD-skivor, vad händer? Tjänster som Spotify dyker upp. Folk slutar hyra och köpa DVD-filmer i samma utsträckning, vad händer? Tjänster som Voddler dyker upp! Folk slutar använda Flash, vad händer? HTML5 med sina standardiserade pålägg kommer att dyka upp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...