Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När och OM kommer Flash till iPhone?


ellanbellan

Rekommendera Poster

orkar inte ens bemöta erat gråtande... jag saknar också flash men inser att detta är enda sättet att fasa ut skiten(och får då leva med konsekvensen att det saknas :( ) hade adobe fixat ett vettigt plugin som inte orsakar 6200v och 20min batteritid på bärbara macar(samt kraschande webbläsare) så hade det troligen gått mer smidigt för apple att inkludera flash på iphone. Redan idag får de skit för batteritiden på iphone... De vill helt enkelt inte få mer skit för det(och ja jag tycker egentligen att det borde vara användarens val... men då skulle vi åas ALDRIG bli av med flash..)

 

Jag själv kör jailbreakat och har flashtillägget(som gör att ett fåtal flashvideos fungerar i varje fall) och kan borga för hur kass batteritiden blir... Förstår faktiskt att de valt att lägga locket på...

 

Disketter var en jämnförelse(det var en liknande diskussion över det såvitt jag förstått? samma sak med usb eller?)

 

edit: håller med om att Apple förtjänar massvis av skit emellan varven(appstore t ex) MEN i detta fallet tycker JAG att de gör rätt och jag vägrar tillåta att ni två tomtar kallar mig för maciban eller dyligt... För det är så långt ifrån sanningen man kan komma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar
Lägg ner istället.

Bara för att apple gör på ett visst sätt, behöver det per automatik inte innebär att det alltid är bra.

 

Jag håller med trådskaparen, att jag saknar flash på iPhone.

Försök att svara på ett hjälpsamt vis istället, för det är fler som saknar flash.

 

Ok här är hjälpen. Det finns inte flash och det kommer inte heller dyka upp förän Adobe får tummarna ur arschlet och släpper flash som går att använda vettigt på en telefon utan att batteritid och prestanda blir lidande ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, men varför sitter Adobe på deras sida och tjurar om att det är APPLE som "hindrar" dem?

 

 

för att adobe inte kan förvandla sin påse skit till guld(eller de har iaf inget intresse av det på mac-plattformen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka k*kskallar.

 

Får börja gnälla hos dem. Tänker då fasen inte jailbreaka eller byta telefon!

 

OT:

bara nyfiken fråga, varför inte jailbreak?(det löser förvisso inte flashproblematiken eftersom den plugin som finns är sämre än macvarianten till och med)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok här är hjälpen. Det finns inte flash och det kommer inte heller dyka upp förän Adobe får tummarna ur arschlet och släpper flash som går att använda vettigt på en telefon utan att batteritid och prestanda blir lidande ;)

 

Men hur kan andra tillverkare släppa telefoner med flash-stöd som har minst lika bra, om inte bättre batteritid än iPhone?

HTC Hero är ett exemple med flashstöd, samt bättre batteritid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför implementerar inte Apple flash lite då?

Lite är väl bättre än inget?

 

 

Ännu en ggn: För att flash suger, apple vet det, mac-användare vet det och även Droid användarna verkar veta det... Bara du kvar ;)

 

Skämt åsido, tror faktiskt att Apple är trötta på att Adobe inte kunnat fixa ett vettigt plugin till macar och därför "hämnas" genomt att vägra flash på iphone(med många bra argument om varför)

 

Ännu en gång jag skulle också gärna se att det var valbart(då jag ändå sitter med kabel i på jobbet) men förstår att de valt att förvägra alla detta då de troligen skulle få fett med badwill av dem som inte förstår att problemet inte ligger på Apples sida...(är ju trots allt ett äpple på luren och du vet ju hur tekniskt avancerade macanvändare brukar vara, eller har iaf för mig du sagt det vid tillfälle)

 

 

Edit:Anekdot, När jag kör det flashplugin som finns till JB:ade lurar så kan jag säga att det faktiskt drar mer batteri än vad laddaren klarar att leverera till iphonen... så ett full-laddat batteri och strömkabel ansluten ger en speltid på ca 2-3timmar... Sedan är man på 0 och kan därmed inte köra mer flashvideo förräns man laddat upp en buffert igen.... Så mycket kräm drar det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller egentligen med dig men jag bara måste fråga, vill du ha tillbaka disketter också?

 

Nej, jag skulle inte vilja ha tillbaka disketterna, men skulle hela produktutbudet på marknaden åter kräva disketter och att dessa skulle behövas för att kunna nyttja utbudet så skulle alla produkter, förutom då Apple, förses med diskettstation.

Som vanligt vet Apple bäst vad vi behöver och inte behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag skulle inte vilja ha tillbaka disketterna, men skulle hela produktutbudet på marknaden åter kräva disketter och att dessa skulle behövas för att kunna nyttja utbudet så skulle alla produkter, förutom då Apple, förses med diskettstation.

Som vanligt vet Apple bäst vad vi behöver och inte behöver.

 

 

de har ju gjort på detta viset både med disketterna(de fick väl massa skit för det?) och även med usb kontakter istället för de andra mer vanliga anslutningarna på den tiden(samma sak där massa skit..?) se hur det ser ut idag?

 

Borde inte detta i en drömvärld vara ett första steg till att dödsdömma flash? *hoppas*

 

 

Surt bara som du säger, att man får klara sig utan tills dess :S kostar att leda marknaden(genom att ehm... vara före men ändå efter :S paradoxalt detta :P haha)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
Du bör kanske kolla upp vad telefonen kan nästa gång innan du köper den så slipper du bli besviken. Det gjorde jag.

 

Jag blev lurad av försäljaren på Telenor i Helsingborg. Jag provade en 3G och kom in på en sida som jag brukar vara på och där funkade inte flash. Han sa då att det skulle funka i 3Gs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill ha tillbaka disketter. Jag tycker de är tuffa :) Tänk en diskettstation på iPhone :D

Behöver jag nämna att jag också vill ha flash?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev lurad av försäljaren på Telenor i Helsingborg. Jag provade en 3G och kom in på en sida som jag brukar vara på och där funkade inte flash. Han sa då att det skulle funka i 3Gs.

 

Regel nummer 1: Försäljare är idioter. De säger vad som helst för att sälja sin produkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör kanske kolla upp vad telefonen kan nästa gång innan du köper den så slipper du bli besviken. Det gjorde jag.

Det kan inte vara så att trådskaparen konstaterade att iphone, trots en jävla massa brister, var den lur som bäst passade hennes önskelista? Kompromissar du aldrig vid inköp av prylar/tjänster?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flash känns sååå -90...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Efter en länk från @AlltomMac så är jag ganska säker på att Flash inte kommer komma till varken iphone eller ipad. För jag har svårt att se hur apple skulle gå från touch på iphone ;) varför skulle man gå bakåt till ett vanligt tangentbord/knappsats ??

 

http://www.roughlydrafted.com/2010/02/20/a...cant-use-flash/

http://www.imike.se/teknik/984-flash-djavulens-pafund.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det hettade verkligen till i denna diskussion. Jag skulle aldrig i hela världen vilja ha flash i min telefon. Det finns flera aspekter, och först och främst är ju batteriet. Men, jag hittade en väldigt intressant artikel om varför Apple aldrig kommer att ha flash på sina enheter, det funkar rent tekniskt inte, kolla här:

http://www.roughlydrafted.com/2010/02/20/a...cant-use-flash/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Av de drygt 400 buggrapporter som Apple skickat in till Adobe, gällande Flash, så har 25 åtgärdats. Jag gissar att Apple nte är direkt imponerade av Adobe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst. Inga problem. För jag får ju verkligen riva upp det abonnemang jag skrivit upp mig på i 24 månader som är värt cirkus 6-7000 kr!!! Good comeback, där! Du är förmodligen jättesmart!

 

 

jag fick min iphone 3GS 32gb för 3400 totalt. (telia)

betalade 990 på plats och sen 100 kr/månad i 24 månader.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...