Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

När och OM kommer Flash till iPhone?


ellanbellan

Rekommendera Poster

Jag tycker det är stört handikappande. Sidor jag besöker varje dag är baserade på flash-teknik och jag kommer inte åt dem med min iPhone, vilket är superlöjligt då den fungerar annars att ha som en mini-dator.

 

Jag vet att det finns någon sorts "vi vill inte ha skit" mentalitet från Apple men det är ändå en skitlöjlig attityd som verkar komma av att de inte "orkar" fixa Flash. För det finns bra jädra mycket skit på deras App store.

 

Så, är det ens på G eller tänker de fortsätta skita i flash och vara ett gäng eviga *****?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 51
  • Created
  • Senaste svar

Personligen hoppas jag de inte kommer stödja det och använda HTML5 istället. Flash är skräp. Det drar bara fruktansvärt mycket kraft och batteri.

 

Vilken dator som helst får jobba arschlet av sig när man surfar med flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att vi kommer att få se flash, Apple verkar skita fullständigt i vad deras kunder vill ha. Det är ju de som skall bestämma det och ingen annan.

 

Jag hoppas att de revolutionerar sitt handikappade tänkande med nästa generations iPhone, annars kommer andra plattformar att gå förbi och det vore ju vore synd för oss som redan har en iPhone. Jag förutsätter då att nästa iPhone kommer att vara bakåtkompatibel med nuvarande apps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte att vi kommer att få se flash, Apple verkar skita fullständigt i vad deras kunder vill ha. Det är ju de som skall bestämma det och ingen annan.

 

Jag hoppas att de revolutionerar sitt handikappade tänkande med nästa generations iPhone, annars kommer andra plattformar att gå förbi och det vore ju vore synd för oss som redan har en iPhone. Jag förutsätter då att nästa iPhone kommer att vara bakåtkompatibel med nuvarande apps.

 

Är väldigt tveksam till om en majoritet av deras kunder verkligen bryr sig om ifall de har stöd för Flash eller inte när html5 på de flesta sätt ger en lika god eller bättre användarupplevelse.

 

Problemet är alla idioter (ursäkta ordvalet, men jag kommer inte på något bättre) som valt att implementera sajter i Flash för att de inte förstår bättre.

 

Så om nu bara det lilla antalet webbdesigners anpassar sig efter den stora massans behov och slutar använda undermåliga proprietära tekniker som Flash, Silverlight osv och istället lutar sig tillbaka mot de standarder som finns så skulle problemet vara löst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, Flash suger men det finns mängder av sajter som använder sig av det och då är det bara korkat att inte iPhone stödjer det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är väldigt tveksam till om en majoritet av deras kunder verkligen bryr sig om ifall de har stöd för Flash eller inte när html5 på de flesta sätt ger en lika god eller bättre användarupplevelse.

 

Problemet är alla idioter (ursäkta ordvalet, men jag kommer inte på något bättre) som valt att implementera sajter i Flash för att de inte förstår bättre.

 

Så om nu bara det lilla antalet webbdesigners anpassar sig efter den stora massans behov och slutar använda undermåliga proprietära tekniker som Flash, Silverlight osv och istället lutar sig tillbaka mot de standarder som finns så skulle problemet vara löst.

 

Problemet är ju att det inte ger en lika god användarupplevelse eftersom det finns massor av information man går miste av om man har en enhet som inte kan visa flash-innehåll eftersom det finns så många flash-sidor där ute. Detta är fakta oavsett om man tycker flash är värdelöst eller inte.

 

Håller helt klart med dig om att flash är skit och att folk borde sluta använda det. Men så länge de inte gör det har man som användare av iPhonen ett problem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller faktiskt med iBamse fullt ut här. det är alla webdesigners det är fel på som utvecklar i flash. nästan lika illa som alla som endast utvecklar till IE. "majoriteten använder ju det", sant, men det suger... och för att bli av med den uråldriga tekniken ska man ignorera den. bra gjort av apple i min mening.

 

en annan anledning jag kan se till att de inte valt att stödja flash är att då skulle folk säkert välja att spela flashspel på nätet sitället för att köpa i appstore

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet att det finns någon sorts "vi vill inte ha skit" mentalitet från Apple men det är ändå en skitlöjlig attityd som verkar komma av att de inte "orkar" fixa Flash.

 

 

det är adobe som tillverkar flash inte apple. maila dem o fråga...

 

de har lovat en snabbare fullversion av flash (för användning i bla iphone) sedan iphonen presenterades för mer än tre år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är alla idioter (ursäkta ordvalet, men jag kommer inte på något bättre) som valt att implementera sajter i Flash för att de inte förstår bättre.

 

Så om nu bara det lilla antalet webbdesigners anpassar sig efter den stora massans behov och slutar använda undermåliga proprietära tekniker som Flash, Silverlight osv och istället lutar sig tillbaka mot de standarder som finns så skulle problemet vara löst.

Exakt. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Spännande och roliga plugin kommer alltid komma men det är och förblir flugor som förr eller senare försvinner ut så det är närmast korkat att utveckla för dem när det finns bra andra lösningar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är ju att det inte ger en lika god användarupplevelse eftersom det finns massor av information man går miste av om man har en enhet som inte kan visa flash-innehåll eftersom det finns så många flash-sidor där ute. Detta är fakta oavsett om man tycker flash är värdelöst eller inte.

 

Håller helt klart med dig om att flash är skit och att folk borde sluta använda det. Men så länge de inte gör det har man som användare av iPhonen ett problem...

 

Den bristande användarupplevelsen beror inte på att iPhone inte har någon Flash-motor. Den beror på att ett relativt sett litet antal "utvecklare" skiter fullständigt i vad den stora massan vill ha och fortsätter mata ut skräpsidor baserade på proprietär teknik.

 

Enklaste lösningen är alltså att ett litet fåtal "utvecklare" väljer en standardiserad teknik som når hela den presumtiva publiken. Kan du tänka dig en situation där någon för tryckta alster väljer en teknik som bara gör dem läsbara om du har glasögon med glas från en viss leverantör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har ni fått sagt att flash är skitdåligt och blaha blaha blaha. Skitintressant. Ingen frågade, men som vanligt var det ett gäng som bara måste få prata om saker som är totalt irrelevant för diskussionen. Jättegivande, verkligen!

 

Men hur fan hjälper det oss användare som behöver komma in på de "superdumma" sidor som använder sig av flash? Det är en jädra massa sidor som använder sig av flash, i synnerhet de sidor jag vill komma åt, och ja, de kanske är dumma i huvudet som gör det MEN NU ÄR DET SÅ DET ÄR!

 

Tills alla gått över till HTML5 tycker jag Apple ska komma fram till en lösning på problemet för det är INTE bara jag som lider av detta, det är en bred massa av kunder. Kanske inte ni som sitter på eran höga häst och aldrig skulle nedlåta er att besöka en sida med flash, men resten.

 

Men utifrån vad folk har skrivit i denna tråd verkar det inte vara på g eller ens på tal om att någonsin bli på g. Skitkul.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har ni fått sagt att flash är skitdåligt och blaha blaha blaha. Skitintressant. Ingen frågade, men som vanligt var det ett gäng som bara måste få prata om saker som är totalt irrelevant för diskussionen. Jättegivande, verkligen!

 

Men hur fan hjälper det oss användare som behöver komma in på de "superdumma" sidor som använder sig av flash? Det är en jädra massa sidor som använder sig av flash, i synnerhet de sidor jag vill komma åt, och ja, de kanske är dumma i huvudet som gör det MEN NU ÄR DET SÅ DET ÄR!

 

Tills alla gått över till HTML5 tycker jag Apple ska komma fram till en lösning på problemet för det är INTE bara jag som lider av detta, det är en bred massa av kunder. Kanske inte ni som sitter på eran höga häst och aldrig skulle nedlåta er att besöka en sida med flash, men resten.

 

Men utifrån vad folk har skrivit i denna tråd verkar det inte vara på g eller ens på tal om att någonsin bli på g. Skitkul.

 

:yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har ni fått sagt att flash är skitdåligt och blaha blaha blaha. Skitintressant. Ingen frågade, men som vanligt var det ett gäng som bara måste få prata om saker som är totalt irrelevant för diskussionen. Jättegivande, verkligen!

 

Men hur fan hjälper det oss användare som behöver komma in på de "superdumma" sidor som använder sig av flash? Det är en jädra massa sidor som använder sig av flash, i synnerhet de sidor jag vill komma åt, och ja, de kanske är dumma i huvudet som gör det MEN NU ÄR DET SÅ DET ÄR!

 

Tills alla gått över till HTML5 tycker jag Apple ska komma fram till en lösning på problemet för det är INTE bara jag som lider av detta, det är en bred massa av kunder. Kanske inte ni som sitter på eran höga häst och aldrig skulle nedlåta er att besöka en sida med flash, men resten.

 

Men utifrån vad folk har skrivit i denna tråd verkar det inte vara på g eller ens på tal om att någonsin bli på g. Skitkul.

 

Word!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, nu har ni fått sagt att flash är skitdåligt och blaha blaha blaha. Skitintressant. Ingen frågade, men som vanligt var det ett gäng som bara måste få prata om saker som är totalt irrelevant för diskussionen. Jättegivande, verkligen!

 

Men hur fan hjälper det oss användare som behöver komma in på de "superdumma" sidor som använder sig av flash? Det är en jädra massa sidor som använder sig av flash, i synnerhet de sidor jag vill komma åt, och ja, de kanske är dumma i huvudet som gör det MEN NU ÄR DET SÅ DET ÄR!

 

Tills alla gått över till HTML5 tycker jag Apple ska komma fram till en lösning på problemet för det är INTE bara jag som lider av detta, det är en bred massa av kunder. Kanske inte ni som sitter på eran höga häst och aldrig skulle nedlåta er att besöka en sida med flash, men resten.

 

Men utifrån vad folk har skrivit i denna tråd verkar det inte vara på g eller ens på tal om att någonsin bli på g. Skitkul.

 

Köp en annan telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en annan telefon.

 

Fast vore det inte enklare om Apple anpassade sig till marknaden än att tvinga presumptiva kunder att välja en annan telefon?

Om Apple öppnar för Flash på iPhonen så kan det ju sen vara upp till användaren om man vill utnyttja denna teknik eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast vore det inte enklare om Apple anpassade sig till marknaden än att tvinga presumptiva kunder att välja en annan telefon?

Om Apple öppnar för Flash på iPhonen så kan det ju sen vara upp till användaren om man vill utnyttja denna teknik eller inte.

 

 

jag håller egentligen med dig men jag bara måste fråga, vill du ha tillbaka disketter också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en annan telefon.

 

Ja, visst. Inga problem. För jag får ju verkligen riva upp det abonnemang jag skrivit upp mig på i 24 månader som är värt cirkus 6-7000 kr!!! Good comeback, där! Du är förmodligen jättesmart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller egentligen med dig men jag bara måste fråga, vill du ha tillbaka disketter också?

 

Nej, och vad fan har det med ämnet att göra? Återigen försöker man dra in massa "Meh, flash är såååå 90-tal, tänk om de skulle börja använda sig av modem igen...?? buhuuuu..."

 

Som sagt - vi har förstått. Flashtekniken suger, är gammal, underutvecklad bla bla bla. Nöjd?

 

Problem kvarstår: Flera miljoner sajter använder sig av tekniken. Det är handikappande att inte kunna komma in på vilken sajt man vill på en annan så klockren telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, visst. Inga problem. För jag får ju verkligen riva upp det abonnemang jag skrivit upp mig på i 24 månader som är värt cirkus 6-7000 kr!!! Good comeback, där! Du är förmodligen jättesmart!

 

Du bör kanske kolla upp vad telefonen kan nästa gång innan du köper den så slipper du bli besviken. Det gjorde jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du bör kanske kolla upp vad telefonen kan nästa gång innan du köper den så slipper du bli besviken. Det gjorde jag.

 

Lägg ner istället.

Bara för att apple gör på ett visst sätt, behöver det per automatik inte innebär att det alltid är bra.

 

Jag håller med trådskaparen, att jag saknar flash på iPhone.

Försök att svara på ett hjälpsamt vis istället, för det är fler som saknar flash.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag håller egentligen med dig men jag bara måste fråga, vill du ha tillbaka disketter också?

 

Vad har det med något att göra?

Disketter använder väl ingen idag?

Flash däremot är väldigt vanligt och finns installerade på ca. 97% av alla hemdatorer idag och på så gott som alla smartphones förutom iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska för övrigt slänga iväg ett mail till de hemsidor jag vill besöka och fråga om de kanske ska ta och skita i Flashteknik på deras hemsidor. Det kanske är lättare än att försöka få Apple att bry sig om sina konsumenter.

 

Det hade nog varit lättare än att förändra Apples inställning tyvärr.

De gör som de vill och lägger prestige i det.

Men så finns det ju fanatiska mac-användare som tycker detta är okej och ser Apple som den enda guden.

 

Det hela handlar om att iPhone är en alldeles för klen telefon som inte fixar Flash, som kan vara ganska tungrott ibland.

 

Tänk också på, att här på Macworld får man inte kritisera Apple, det spelar ingen roll hur mycket du gillar Apple, kritik får icke yttras här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag jobbar för en Apple Premium Reseller store (tänker inte ge ut mer info än så för då blir jag förföljd) - de ÄR de bästa datorerna och generellt produkterna, men likt alla företag ska de ha sig sin portion kritik från konsumenterna för att förbättras!

 

Det intressanta är att Apple själv tar till sig av kritiken och börjar inte, likt Apple-fansen, gråta vid kritik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...