Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apple uppdaterar Airport och Macbooks firmware

Nyhetsroboten

Recommended Posts

Efter den omstart som uppdateringen av Firmware gjorde har datorn låst sig. Den grå skärmen med Apple-symbolen visas och den vandrande cirkeln har stannat. Har någon ett tips på vad jag gör nu. Att göra en tvångsomstart känns inte helt rätt, om uppdateringen inte är avslutad. Tips mottages tacksamt.

Denna uppdatering åtgärdar ljud från den optiska diskenheten under start och väckning från viloläget på din Mac-dator.

Det enda ljud som jag reagerat på som stämmer överens med den beskrivningen är fortfarande kvar :(

Det enda ljud som jag reagerat på som stämmer överens med den beskrivningen är fortfarande kvar :(

Det blev ingen förbättring i morsans MacBook Alu heller, den låter när man drar upp den ur vila. Men det gör inte min nya MBP 13 tack o lov.

marcushedenstrom

Du kanske har en för gammal Macbook? Denna uppgraderingen är bara för Macbooks i aluminium och den nya vita. Samt en massa andra burkar som inte är Macbook.

marcushedenstrom
Det blev ingen förbättring i morsans MacBook Alu heller, den låter när man drar upp den ur vila.

Skumt, det borde det bli.

Har du följt hela beskrivningen? Kolla att DVD-revisionen är uppgraderad till KB19, SA18, 1APG, KK08, eller CP08 i systeminfon.

Du kanske har en för gammal Macbook? Denna uppgraderingen är bara för Macbooks i aluminium och den nya vita. Samt en massa andra burkar som inte är Macbook.

Nej, jag hade bara missat ett steg, datorfan öppnade EFI update automatiskt, men inte den för dvdn... sneaky bastard.

En intressant sak är dock att EFI-uppdateraren är daterad till 24 juli i år.

Skumt, det borde det bli.

Har du följt hela beskrivningen? Kolla att DVD-revisionen är uppgraderad till KB19, SA18, 1APG, KK08, eller CP08 i systeminfon.

Japp följt hela beskrivningen, allt gick som det skulle.

SA15 är revisionen.

marcushedenstrom
SA15 är revisionen.

Då har du inte uppgraderingen än.

Då har du inte uppgraderingen än.

Jodå, den laddade ner, datorn stängdes av som det stod att den skulle. Startade datorn och då kom en grå "progress bar" upp. Det tog en stund, sen startade datorn upp som vanligt.

Jodå, den laddade ner, datorn stängdes av som det stod att den skulle. Startade datorn och då kom en grå "progress bar" upp. Det tog en stund, sen startade datorn upp som vanligt.

Kolla efter i din programmapp under verktyg, så ligger det en uppdaterare till. Jag gjorde samma misstag...

Och efter det ska du köra programuppdateringen igen för att ladda hem nya drivrutiner till din optiska enhet. Stod i instruktionerna.

Och efter det ska du köra programuppdateringen igen för att ladda hem nya drivrutiner till din optiska enhet. Stod i instruktionerna.

Jag får ta o kolla imorn o se vad som gått snett.

Körde programuppdateringen igen, och där fanns det en till Firmwareuppdatering. Denna gången var den på ca 18 Mb, den förra vara bara på ca 3Mb.

Nu är även den datorn tyst, revisionen är SA18 nu.

Det fungerade på min men inte på en gång :D!!! Den är knäpp tyst!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...