Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ljudproblem efter att ha installerat Snow Leopard.


basisten77

Rekommendera Poster

Jag har haft min dator i knappt en månad nu, och är därför väldigt ny på mac. Jag fick med SL när jag köpte den men inte för ens idag tänkte jag att jag skulle installera det.

 

Men nu senare denna dag har ljudet slutat fungera. jag har kollat i systeminställningar och ljud men det står att det inte finns några ljud enheter. varken in eller ut!

 

Jag kollade runt på forumet lite och det var någon som sa att jag skulle göra en skivkontroll och det är nu gjort med detta resultatet:

 

Reparerar behörigheter för "Macintosh HD"

Fel behörigheter på "private/etc/postfix/main.cf.default", ska vara -rw-r--r-- , de är -r--r--r-- .

Reparerade "private/etc/postfix/main.cf.default".

Varning: SUID-fil "System/Library/CoreServices/RemoteManagement/ARDAgent.app/Contents/MacOS/ARDAgent" har ändrats och kommer inte att repareras.

 

Behörighetsreparation slutförd

 

System meddelandet säger:

 

2009-12-08 23.18.04 [0x0-0xe00e].org.videolan.vlc[119] [0x28ca2a8] main audio output error: couldn't create audio output pipeline

 

2009-12-08 23.23.26 System Preferences[139] *** WARNING: Method setDrawsGrid: in class NSTableView is deprecated. It will be removed in a future release and should no longer be used.

 

2009-12-08 23.23.30 System Preferences[139] *** WARNING: Method selectRow:byExtendingSelection: in class NSTableView is deprecated. It will be removed in a future release and should no longer be used.

 

2009-12-08 23.24.01 [0x0-0x10010].com.apple.systempreferences[139] System Preferences(139,0x100751be0) malloc: reference count underflow for 0x2000ac760, break on auto_refcount_underflow_error to debug.

 

är det någon som vet vad jag ska göra!

 

Jag hade nyligen ljud, kollade på film i datorn nyss. skulle sedan gå ut på internet men funkade inte. gjorde en säker start(höll in shift vid uppstart) sen funkade det inte. vet inte om det sista var information som var värt något men vore tacksam för svar!

 

/Jonas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. post-15957-1260315269_thumb.gif

 

Bumpa tråden i morgon förmiddag om du inte har fått svar.

Jag har några ideér men är så slut i kolan att jag inte klara av att

få ned dem på forumet, sorry.

 

Du kommer att få svar. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...