Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är det möjligt att...


OscarG

Rekommendera Poster

...köra plex på fullskärm på TV:n (kolla film) medan man samtidigt är inne och och exempelvis surfar på dataskärmen som är inkopplad via Mini display porten?

 

Har försökt men inte lyckats.. Problemet är att musen försvinner och går därmed inte att dra över till andra skärmen så fort man har startat Plex, någon som har några förslag?

 

Vore ju guld om detta skulle fungera eftersom man då kan använda minin som både ett mediacenter till TV:n men samtidigt som en stationär data som man kan använda till surfing på en vanlig dataskärm :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft samma fundering gällande Plex och jag läste det på följande sätt:

 

Systeminställningar -> Exposé och Spaces -> Spaces -> Plex -> Alla fönster

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för snabbt svar, dessvärre verkade det inte fungera för mig :S

 

Fortfarande samma problem: Plex åker upp på TV:n och den andra skärmen står bara och lyser med sin bakgrund och går inte att göra någonting med eftersom ingen mus dyker upp..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste skifta program genom kommando+tab. När du gör det kan du arbeta som vanligt på den andra skärmen.

 

Jag har löst det som så att jag har min teve som sekundär skärm och skärmen på min bärbara som primär skärm (alltså att jag har dock och menyrad på min MacBook Pro).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det inte så att Plex startar där dock och menryrad finns för dig? Så är det för mig, så när jag trycker kommando + tab så dyker dessa två upp bakom plex. Jag vill ju att plex ska starta på den andra skärmen (tv:n) så att dock och meny finns på dataskärmen där man ska surfa etc.. Jag måste göra nåt fel här :S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går jättebra att flytta Plex till valfri skärm. Om det startas i fullskärmsläge får du minimera det genom att trycka cmd+F

 

Du kan köra alla program i valfritt fönster, men du måste själv flytta programfönstret dit du vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, nu fungerar det! :D

 

Har några andra funderingar också nu när jag ändå är på gång. Som sagt är min tanken att Plex ska stå på konstant på TV-skärmen och att man samtidigt kan sitta och surfa på dataskärmen 5 meter bort ungefär. Säg att man vill sätta på något program i Plex och att någon annan samtidigt sitter och surfar, kan man då med hjälp av exempelvis Apple Remote styra plex samtidigt som någon annan använder tangentbordet i safari (vid den andra skärmen) eller går det "bara" att styra/köra ett program åt gången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så mycket, nu fungerar det! :D

 

Har några andra funderingar också nu när jag ändå är på gång. Som sagt är min tanken att Plex ska stå på konstant på TV-skärmen och att man samtidigt kan sitta och surfa på dataskärmen 5 meter bort ungefär. Säg att man vill sätta på något program i Plex och att någon annan samtidigt sitter och surfar, kan man då med hjälp av exempelvis Apple Remote styra plex samtidigt som någon annan använder tangentbordet i safari (vid den andra skärmen) eller går det "bara" att styra/köra ett program åt gången?

 

Kan inte svära på det men hos mig är det så (styr Plex med Rowmote på min iPhone) att är ett annat program än plex aktivt (dvs att plex tex visar video och jag sitter å surfar i safari) så kan jag inte kontrollera Plex utan att åter göra det aktivt. Kan vara att det går å låsa Apple Remoten så den endast skickar signaler till Plex.. Vet som sagt inte då jag fortfarande inte fått remoten att INTE starta FrontRow varje ggn jag klickar 'menu' i 10.6.... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, då vet jag! En sista sak, finns de nån app eller inställning som gör att musen bara håller sig på ena skärmen (den primära skärmen), det är väldigt irriterande när muspekaren helt plötsligt försvinner in på den andra skärmen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...