Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min MacBook känns slö efter bara fyra månader..


Carus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag är ny här och är desperat på jakt efter någon som kan förklara för mig varför min nya macbook pro är så slö. Jag har bytt från pc till mac så jag är ny inom området. Jag har 13tummaren och bara 15gb använt minne. SÅ i princip är den "tom" men varför tar det då sååå långt tid för den att starta upp? Och alla program hakar upp sig hela tiden. Jag har testat att installera om men det är fortfarande seg. Hur gör jag? Tps?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Hej!

 

Jag är ny här och är desperat på jakt efter någon som kan förklara för mig varför min nya macbook pro är så slö. Jag har bytt från pc till mac så jag är ny inom området. Jag har 13tummaren och bara 15gb använt minne. SÅ i princip är den "tom" men varför tar det då sååå långt tid för den att starta upp? Och alla program hakar upp sig hela tiden. Jag har testat att installera om men det är fortfarande seg. Hur gör jag? Tps?

Jag hade kört en backup på 3 - 4 DVDskivor, och kört Radera och Installera. Det tror jag löser problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i aktivitetshanteraren om någon process tar myckt CPU eller minne.

Har du många saker som autostartar?

Har du saker som ligger som server (spel, fildelning etc)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Det kan vara fel på det originalinstallerade OS-et

-Har du uppgraderat från Leopard till SnowLeopard? Gör inte det. Lägg in SN på "riktigt".

-Hårddisken kan vara på upphällningen. Gör backup.

-Något program kan sno kraft felaktigt.

 

Berätta vilket OS du har och hur mycket RAM det är i burken. Har du kastat filer? Du kanske har slängt "bra" filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...