Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Airport extreme


Radiozo

Rekommendera Poster

Har länge kört med en gammal 3com router och funderar på att uppgradera så jag får gigbit hemma samt snabbare wifi till min macbook pro. Airport extreme är ngt jag funderar på.

Ngn här som använder den med ps3, 360 eller Wii? Fungerar det bra?

Ngt man bör tänka på?

Man vet aldrig när det gäller Apples produkter. De brukar ha en tendens att bara fungera bra tillsammans med andra Apple produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej,

min erfarenhet av Apples routrar är bara positiv. De är de enda som fungerat utan problem i en blandad Apple, Pc-miljö hos oss. Även Ps3, printrar och nätverkshårdiskar ingår. Körde D-link förut men fick aldrig printern att fungera i nätverket.

Mvh Morten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju lovande. Hur klarar den av belastning. Min egen erfarenhet är att billiga routrar (icke rackmonterade) har problem med att routa mer än 30-40 Mbit. Internt går det snabbt med routern jag har men utifrån är det sämre. Det kan förvisso bero på andra varibler också men några 100Mbit som jag ska ha kommer jag aldrig upp i med min nuvarande router. Den kan också lägga av tvärt när man belastar den med många connections.

Inga sånna problem du märkt av?

 

Synd den bara har 3 ethernetportar. En för lite egentligen men jag skulle iofs kunna använda min nuvarande router som switch också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lånar tråden lite för att ställa en fråga på samma ämne;

Någon som kört en Airport extreme mot en Xbox med MS egna (otroligt överprisade) trådlösa addapter? Funkar det bra? Hur går det att spela online jämfört med att köra via kabel?

 

Sen om någon upplevt att Airporten "hackar" i uppkopplingen dvs att den kopplar ner och upp vid olika tillfällen? Kan jag felsöka den på något bra vis eller kan jag skylla Telia för detta helt och hållet? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man spela är trådlöst inte rekommenderat. Man får bra mycket högre latency över trådlöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...