Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera till SSD


Hilding83

Rekommendera Poster

Jag har just köpt en 5 måndader gammal MBA med 120gb 4200 sata disk i.

Jag skulle vilja stoppa i en 64gb ssd disk istället. Har sett på iFixit att det inte ska var SÅ svårt.

 

Men undrar nu ifall någon här har erfarenhet av detta samt vart jag kan hitta en 64gb ssd-disk som passar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Jag satte in en på min Air. Grym skillnad! Jag köpte disken på eBay (1.8" om jag inte minns helt fel). Sen gick jag med disken och datorn till Macforum som satte in den mot en arbetskostnadsavgift. Går säkert att göra det själv också men jag är tekniskt illiterat så jag vågade inte chansa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag satte in en på min Air. Grym skillnad! Jag köpte disken på eBay (1.8" om jag inte minns helt fel). Sen gick jag med disken och datorn till Macforum som satte in den mot en arbetskostnadsavgift. Går säkert att göra det själv också men jag är tekniskt illiterat så jag vågade inte chansa.

 

Härligt! Vad var det för storlek på disken? Hur mkt gav du för den resp. arbetet?

Vilken version av Air:en har du? Inga problem med själva sladden till ssd, du (de) behövde ingen adepter för att koppla in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

the_arrangement

Nej då inga adapterar eller sånt. Jag eBay:a upp en som redan hade suttit i en Air. Jag hade första modellen av Air och där kunde man inte ha mer än en 64GB. Jag tror jag gav 5000 för disken och Macforum satte in den för några hundringar. Det gick på kanske 1 timma. Jag lämna in den och hämtade ut den efter en lunch liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runcore är tydligen "the way to go" när det gäller 1.8"-ssd.. fråga mig dock inte var de säljs, hittar inga på prisjakt..

 

Ring Dustin kanske de kan importera

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Runcore verkar som sagt vara det som gäller och man kan beställa från deras webbshop!

 

2200kr inkl frakt till Sverige för en 64gb ssd-disk till min MBA (rev.B )! Sjukt bra pris!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...