Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

externa hårddiskar från olika datorer


jonk

Rekommendera Poster

Jag har ett litet "problem" som jag funderar över hur det ska lösas på smidigast sätt. Jag har en macbook pro 15 (unibody) och min sambo en lite äldre vit macbook. Min har alltså en firewire800-port och hennes en firewire400-port. Grejen är att vi delar 2 st externa hårddiskar(båda FW400) och snart ett firewire(400)ljudkort (mbox 2 pro) som jag tänkte koppla i en kedja med ljudkortet först (och hoppas att det funkar), och skulle vilja kunna turas om om dessa utan att behöva krångla med att byta sladd på baksidan av ljudkortet som står lite dumt till.

 

Några förslag på detta?

Kan man ha en firewirehub med två ingångar, en 400 och en 800? Finns sådana?

Eller finns någon liten adapter som man kan sätta på 400-sladden när jag ska använda den?

 

Två övriga frågor:

Kan det vara dumt att koppla ihop tre enheter på rad på det här sättet, tappar man t.ex. mkt prestanda?

Kan man komma åt en extern hårddisk från två datorer samtidigt på nåt sätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis! Då löste det sig ju, kanske skulle ha kollat lite mer innan jag frågade här...

 

Men undrar fortfarande om det kan bli problem med ljudkort och två hårddiskar på rad?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men undrar fortfarande om det kan bli problem med ljudkort och två hårddiskar på rad?

 

Det skulle eventuellt kunna bli några millisekunders lagg om du spelar typ nåt MIDI-instrument kopplat till ljudkortet. Men det är inte säkert.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...