Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Frälsningstråden


crilleboy

Rekommendera Poster

Hittade ingen sån här tråd så jag får väl göra en själv!

 

Som topic lyder, hur många har du förmått att byta till Mac? Det kan vara allt från sambon som jämt snor din dator till arbetsplatsen/skolan du fick att byta system! Berätta gärna hur det gick till osv, kanske lite reaktioner från de nyfrälsta?

 

Kan väl börja själv med att min dåvarande flickvän fick se lite hur man använder det och vad det handlar om, hon blev helt såld bara på den grafiska biten. Exposé var det fränaste hon sett. Nu är hon snart ägare till en alldeles egen Mac!

 

Fyll på nu :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 stycken.

Sen vet jag inte hur många man hjälpt över genom det här forumet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För dem som är intresserade så kan jag visa hur en Mac funkar genom att känna på min. Men jag övertygar ingen eller påverkar dem. Jag visar vad mac har att erbjuda och berättar om för och nackdelar med dessa. Sedan får var och en göra sina egna beslut :)

 

Däremot så ska jag tvinga mor och far att skaffa en Mac Mini ;):D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty så älskade Steve Jobs Apple-världen att han utgav sina miljontalsfödda Söner, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Steve Jobs sina Söner till världen för att döma Microsoft-världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte inser att Apple är bättre inom alla kategorier. (Macbibeln :laserbok: )

 

hehe

 

Har inte lyckats frälsa någon än... :bultandehjarta:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har väl inte frälst någon direkt, det ligger inte för mig. Däremot någon kanske hoppat på tåget genom att jag vid frågor berättat om hur enkelt och framförallt virusfritt livet med Mac är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ty så älskade Steve Jobs Apple-världen att han utgav sina miljontalsfödda Söner, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv. Inte sände Steve Jobs sina Söner till världen för att döma Microsoft-världen utan för att världen skulle bli frälst genom honom. Den som tror på honom blir inte dömd, men den som inte tror är redan dömd, eftersom han inte inser att Apple är bättre inom alla kategorier. (Macbibeln :laserbok: )

Hahaah :respekt:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frälst vet jag inte, men jag har förklarat de fördelar jag ser med Mac och fått fyra att byta från Windows för att de själva gillade konceptet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En i min klass skulle köpa ny dator, och efter att han sett min och lite hur OSX funkar eftersom jag bruka ha med mig datorn så blev han också sugen. Så han skaffa sig en MBP! xD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hela familjen till att börja med. När jag själv bytte till mac för några år sedan tyckte de flesta i familjen att jag var nördig med min Mac. Nu är vi sex av sju som har Mac och alla är mycket nöjda. Dessutom är vi tre, snart fyra, som har iPhone.

 

Metoden har varit mycket morot och lite piska och låg profil. Dvs, jag sa "Från och med nu sponsrar jag inköp av Mac och drar in support på Pc!". Det har verkligen funkat. Jag driver också sidan MacGuider.se (tidigare switchersguide.se) och om jag lyckats omvända någon genom den vet jag inte, ska ta upp det på sidan. Jag har också en del kvällskurser för Medborgarskolan i Östersund och försöker ofta lyfta fram Mac. Vi har faktiskt bytt alla stationära elev-datorer till Mac Mini. Det kan vara någon enstaka som jag omvänt även där.

 

De flesta andra i min omgivning är annars ganska rigida, på båda sidor. Många win-användare tycker det är svår att byta, att det är krångligt med nytt. "Mac är väl bara för musik- och filmproduktion, jag är en amatör och då duger en Pc" är ganska vanligt att jag får höra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan nog ärligt säga att jag "frälst" flera stycken. Säkert ett drygt 20-tal.

Det är ju inte särsklílt svårt om man har en MBP och en iPhone och många ser det man håller på med.

Några väl valda, men totalt sanningsenliga fraser om hur enkelt det KAN vara, så kommer nyfikna frågor.

 

- Slice -

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Jag hade bara haft min nuvarande (och första) Mac i knappt en vecka, samtidigt som två vänner skulle skaffa nya laptops. Då jag är datornörden i kvarteret så frågade givetvis mig efter köpråd och tips, och vips beställde båda varsin MBP.  :P

 

Detta efter att jag rekommenderat både diverse PC-modeller och Mac-modeller och framfört för- och nackdelar med båda parter. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...