Jump to content
Just nu i M3-nätverket

You have to restart your computer

Anka

Recommended Posts

Har en ganska ny MacBook Pro (inköpt 2008), men garantitiden har gått ut.

För ett par veckor sedan fick jag upp en grå ruta när jag skulle starta den, där det stod "You have to restart your computer", och sedan dess har jag inte kunnat starta den. Samma ruta kommer upp varje gång.

Den är optimerad med extra minnen. Den har Win XP installerat via BootCamp, och Windows-delen fungerar fortfarande, så det är det enda jag kan använda nu.

Jag försökte installera om Mac OS, men den hittar ingen plats att installera på (ingen hårddisk).

Måste jag lämna in den på reparation? Vem i Stockholm kan fixa detta hyfsat snabbt och billigt?

Enligt konsumentköplagen har kunden reklamationsrätt i 3 år på alla varor inköpta i Sverige... men vet inte om man kan det med ditt problem

marcushedenstrom
Vet inte om det gäller mot Apple, men enligt konsumentköplagen har kunden reklamationsrätt i 3 år på alla varor inköpta i Sverige...

Klart det gäller Apple, precis som alla andra. :) Men reklamation funkar bara med ursprungliga fel, inte med fel som uppstår efteråt.

Eller så har disken kraschat i och med att den inte hittas vid installation.

Men då borde väl inte Windows funka?

mynameisoscarjo
Har en ganska ny MacBook Pro (inköpt 2008), men garantitiden har gått ut.

För ett par veckor sedan fick jag upp en grå ruta när jag skulle starta den, där det stod "You have to restart your computer", och sedan dess har jag inte kunnat starta den. Samma ruta kommer upp varje gång.

Den är optimerad med extra minnen. Den har Win XP installerat via BootCamp, och Windows-delen fungerar fortfarande, så det är det enda jag kan använda nu.

Jag försökte installera om Mac OS, men den hittar ingen plats att installera på (ingen hårddisk).

Måste jag lämna in den på reparation? Vem i Stockholm kan fixa detta hyfsat snabbt och billigt?

Kernel Panic va?

Thomas Ytterberg

Tyder på att Mac-partitionen av hårddisken skadad eller liknande och måste formateras om, vilket den borde kunna göras via Skivverktyg när du startar från OS X-skivan.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...