Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tappar ljudet när jag använder Digatial out


betsede

Rekommendera Poster

När jag kopplar min mini Mac till min Onkyo med digital ljudkabeln tappar jag ljudet med jämna mellanrum. Svårt att se på film. HAr någon erfarit samma sak och har svar på tal

 

 

C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dålig kabel?

 

Det låter onekligen som en dålig kabel eller kanske någon glappande hona eller hane.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
När jag kopplar min mini Mac till min Onkyo med digital ljudkabeln tappar jag ljudet med jämna mellanrum. Svårt att se på film. HAr någon erfarit samma sak och har svar på tal

 

 

C

 

 

Ja det låter som det är något med kabeln. Jag hade likande problem. Jag fick inte 5.1 ljud först utan bara 2.0 så jag upptäckte att det var glapp i min kabel. Trodde inte det kunde vara glapp i en optiskkabel på det viset antingen ljud eller inte. Men så var det tydligen inte. Men bytte och nu fungerar det klockrent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en känd bugg Apple inte bryr sig om att fixa. Den uppstår när man kör med digitalt ljud ut och surfar. Ljudet lägger av när man kör tex filmklipp på youtube och ibland försvinner det även för itunes.

 

Har haft det problemet sen jag köpte min mini i januari 2008 så jag förväntar mig ingen fix inom det snaraste.

 

Det man får göra är starta om webläsaren eller starta tex firefox och klippa in youtube länken där istället sen funkar det igen.

 

OM det är den buggen du menar dvs ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...