Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

15" MacBook Pro + 27" iMac Quad Core ?


Nikk

Rekommendera Poster

Alternativ 1:

Har en 15" MBP och en 24" LED Cinema men tycker skärmen är lite för liten så började fundera på om det kunde vara en god idé att sälja 24" och istället komplettera med en 27" iMac och då också få en kraftfullare burk.

 

Är det möjligt att använda iMacen som extern skärm och samtidigt kunna växla mellan iMacen och MBP. Dvs kunna växla 2 datorer på 2 skärmar som man vill.. (MBP med 2 skärmar, iMac med 2 skärmar, MBP på MBP's skärm och iMac på iMacens skärm)..? Vill även synkronisera båda datorerna med varandra så det i princip inte spelar någon roll vilken som används.

Skulle vara grymt om man kan använda båda med ett tangentbord och en mus.

MBP skulle främst användas på resande fot.

 

Alternativ 2:

Köpa en ny 17" MBP vid nästa uppgradering och då även köpa en 27-30" extern skärm.

 

Vad säger ni, är alt. 1 öht möjligt och om det är det vilket alternativ tror ni jag skulle bli nöjdast med?

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har det inte själv, men alt. 1 skulle fungera; det kan bli lite krux med det, dock. Jag skulle vänta på 17" MBP med i7-processor, och köpa bättre skärm till den. Det blir smidigare, men det kan bli jobbigt att vänta på uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vadå för krux?

 

Om det går att korsa två datorer mellan två skärmar, en mus och ett tangentbord som man vill utan något större besvär så känns det klart lockande att använda 2 datorer.

Mac är ju lite trög ibland när man vill göra flera saker samtidigt så då kan man låta ena burken bearbeta en process medan man jobbar smärtfritt med den andra men att man kan skyffla filer odyl mellan dem...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte 17" är speciellt bärbart så själv skulle jag nog välja en liten smidig 13" + en iMac. Nya iMac har ingång för laptop så det borde funka fint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker inte 17" är speciellt bärbart så själv skulle jag nog välja en liten smidig 13" + en iMac. Nya iMac har ingång för laptop så det borde funka fint.

Nä jag vet men jag jobbar en hel del på resande fot och då är det inte fel med 17" skärm. Jag har också en 13" MB Unibody ;) och nästa år kanske man kan komplettera med en Mac Tablet... :)

 

Du menar att iMac har mini dvi, usb och strömkabel precis som 24" LED Cineman?

Så om man har MBP'n inkopplad till iMacen så funkar det precis som om man har en laptop med extraskärm men att man dessutom har två datorer..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag vet men jag jobbar en hel del på resande fot och då är det inte fel med 17" skärm. Jag har också en 13" MB Unibody ;) och nästa år kanske man kan komplettera med en Mac Tablet... :)

 

Du menar att iMac har mini dvi, usb och strömkabel precis som 24" LED Cineman?

Så om man har MBP'n inkopplad till iMacen så funkar det precis som om man har en laptop med extraskärm men att man dessutom har två datorer..?

 

Det står så här på www.apple.com

 

"27-inch models also support input from external DisplayPort sources (adapters sold separately). "

 

http://www.apple.com/imac/specs.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sålde min Macbook Pro 15" (2,93Ghz) med LED 24" skärm till förmån för en 27" iMac I7

Köpte istället en 13" MBP 2,53 Ghz och idag undrar jag varför jag inte köpt en 13" tidigare... så mkt smidigare och perfekt komplement!

 

17" är alldeles för stor tycker jag för att vara bärbart, det är väl om man har en bärbar som också skall vara huvuddator och ingen ext skärm men annars näää.. 15" är också ganska osmidig nu när jag vant mig med 13" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står så här på www.apple.com

 

"27-inch models also support input from external DisplayPort sources (adapters sold separately). "

 

http://www.apple.com/imac/specs.html

Intressant jag får kolla lite närmare i en butik och se om det kan fungera så som jag vill.. :)

 

Jag sålde min Macbook Pro 15" (2,93Ghz) med LED 24" skärm till förmån för en 27" iMac I7

Köpte istället en 13" MBP 2,53 Ghz och idag undrar jag varför jag inte köpt en 13" tidigare... så mkt smidigare och perfekt komplement!

 

17" är alldeles för stor tycker jag för att vara bärbart, det är väl om man har en bärbar som också skall vara huvuddator och ingen ext skärm men annars näää.. 15" är också ganska osmidig nu när jag vant mig med 13" :)

Handlar inte så mycket om vilken storlek på laptopen som jag behöver utan mer om jag ska jobba med 1 eller 2 datorer...

Jag jobbar mycket på resande fot så jag måste ha minst 15".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...