Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Strul med iPhone i samband med Jailbreak!


dolcen

Rekommendera Poster

Så, hämtade ut en Iphone 3g igår. Den är låst till Telenor, jag har tänkt att använda ett Tre-simkort till den (anledning = 2 tkr billigare pga detta).

 

När jag får den försöker jag köra in blackra1n i den så jag kan köra blacksn0w och låsa upp den så jag kan börja använda den. Jag får in blackra1n, ikonen kommer upp som en app, men jag kommer inte åt blacksn0w.

 

Hittar inget wlan så jag testar en polares Telenorkort så kan jag ju öppna blacksn0w med hans sim-kort eftersom han har internet på det. Döm till min förvåning när inte hans kort fungerade i min Telenor-bundna telefon. Jag testar en till polare Telenor-kort... det fungerar inte bättre.

 

Antingen står det "No service" eller så står det bara sim låst och ingen operatör (inga pluppar på mottagning).

 

Har försökt allt, återställa nätverksinställningar, återställa telefonen... jag har v3.1.2. och senaste itunes.

 

Jag tog även bort blackra1n från menyn men jailbreaken sitter väl i fortfarande? Hur får jag bort den? Har försökt installera blackra1n igen, men nu kommer ikonen aldrig upp i menyn!

 

Kan säga att jag är riktigt jävla less på detta och har spenderat åtskilliga timmar på att försöka fixa detta. =/

 

Lutar nästan åt att lämna tillbaka den om ingen här vet ngn lösning. Måste ju vara ngt fel på telefonen när jag inte ens kan använda ett telenorkort?

 

Stort tack för all hjälp jag kan få!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har återställt den via Itunes efter blackra1n är den ju fortfarande Jailbreakad. Testa att återställa och sen stoppa i ditt telenorkort, funkar den inte då är det ju bara att lämna tillbaka.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du inte har återställt den via Itunes efter blackra1n är den ju fortfarande Jailbreakad. Testa att återställa och sen stoppa i ditt telenorkort, funkar den inte då är det ju bara att lämna tillbaka.

 

Kan jag på ngt sätt se om den är jailbreakad eller inte? Det jag inte hajar är varför inte det fungerade när jag stoppade i två telenorkort i den igår, borde ju funka varesig den är JBad eller ej väl?

 

Tack för ditt svar. Har tyvärr inget telenorkort nu.

 

Men rent allmänt, det går alltså inte att rainsn0wa den (låsa upp den) utan internetåtkomst i mobilen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan jag på ngt sätt se om den är jailbreakad eller inte? Det jag inte hajar är varför inte det fungerade när jag stoppade i två telenorkort i den igår, borde ju funka varesig den är JBad eller ej väl?

 

Tack för ditt svar. Har tyvärr inget telenorkort nu.

 

Men rent allmänt, det går alltså inte att rainsn0wa den (låsa upp den) utan internetåtkomst i mobilen?

 

Om du sätter i ett simkort och får meddelande om att simkortet är låst behöver du ange pinkoden :-). Ingen service betyder att telefonen accepterat simkortet men inte hittar nätet. Hade du aktiverat telefonen i iTunes innan du började trixa med den?

För att kunna låsa upp en iPhone behöver du först jailbreaka vilket du gjort. Därefter kan du tanka ner blacksn0w vilket förutsätter tillgång till wifi eller mobilnät.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du sätter i ett simkort och får meddelande om att simkortet är låst behöver du ange pinkoden :-). Ingen service betyder att telefonen accepterat simkortet men inte hittar nätet. Hade du aktiverat telefonen i iTunes innan du började trixa med den?

För att kunna låsa upp en iPhone behöver du först jailbreaka vilket du gjort. Därefter kan du tanka ner blacksn0w vilket förutsätter tillgång till wifi eller mobilnät.

 

Vet inte om jag har aktiverat telefonen. Telefonen kommer upp i högerspalten iaf och jag har döpt den till ett namn.

 

Har bestämt mig för att lämna tillbaka den iaf, så dumt köp. 199kr/mån i 24mån, tänkte avbetala hela på en gång, dvs 4800kr drygt, men så såg jag Telias 3GS 16gb-erbjudande för 229kr/mån. Gah...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha wifi för att kunna låsa upp den. Gå till max eller liknande de har gratis wifi om du nu inte har tillgång till det ngn annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste ha wifi för att kunna låsa upp den. Gå till max eller liknande de har gratis wifi om du nu inte har tillgång till det ngn annanstans.

 

Ska testa detta idag. :)

 

Men eftersom jag återställde försvann jailbreaken. Även ikonen för blackra1n. Nu har jag jailbreakat telefonen igen, men ikonen till blackra1n kommer inte tillbaka. Grymt irriterande. Hur ska jag göra för att få den tillbaka? :( Har ju jailbreakat med blackra1n igen, borde ju komma tillbaka...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...