Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med ljudet på min nya iMac 27"


LEXrasta

Rekommendera Poster

När jag spelar upp musik på tex Youtube eller iTunes och pausar i iTunes så blir det ett delay som ligger kvar i kanske 1/4 sek, samma sak när jag pausar musiken i Youtube. När jag mutar musiken på tangentbordet så har jag inte något delay alls.

 

Detta eko ligger helatiden lite ibakgrunden när jag spelar musik, det blir sprecielt tydligt på youtube när det är någon som pratar i videon.

 

Ibland så försvinner fenomenet men efter ett tag så kommer det tillbaka..

 

Någon som har en aning?

 

Ett minus som jag märkt med i5an, är att det är sämmre ljud i den än i min gamla 17" iMac...(förutom det jag skrivit om )

 

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag har inte så stor kolla på det där alltså.. Jag undrar om det kanske finns någon inställning i systeminställningarna som kanske är fel!? Har du kollat det?

 

 

/Fuck You

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä jag har inte så stor kolla på det där alltså.. Jag undrar om det kanske finns någon inställning i systeminställningarna som kanske är fel!? Har du kollat det?

 

 

/Fuck You

 

Ok kul att äntligen få svar av någon...

 

Jag har kollat systeminställningarna men hittar inget där, hmm undrar vad det kan vara.!

 

Jag installerade ett program för ett par dagar sedan, någon form av EQ men fick det inte att fungera så jag tog bort programmet. Kanske det ligger kvar några filer och spökar i macen !?

 

Vad tror du?

 

 

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok kul att äntligen få svar av någon...

 

Jag har kollat systeminställningarna men hittar inget där, hmm undrar vad det kan vara.!

 

Jag installerade ett program för ett par dagar sedan, någon form av EQ men fick det inte att fungera så jag tog bort programmet. Kanske det ligger kvar några filer och spökar i macen !?

 

Vad tror du?

 

 

 

/Danne

 

Det är mer än jag vet om jag ska vara ärlig...Du kanske ska ringa till suporten på måndag och fråga dom.!

 

Lycka till

 

 

/Fuck you

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är mer än jag vet om jag ska vara ärlig...Du kanske ska ringa till suporten på måndag och fråga dom.!

 

Lycka till

 

 

/Fuck you

 

Tack för hjälpen iallfall, jag ringer Apple på måndag..

 

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter riktigt illa faktiskt.. Jag skulle kolla på svt play men fick stäna av för det lät för illa. rösterna blir otydliga pga av ekot....

 

Riktigt jobbigt faktiskt...

 

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har googlat en del nu och ser att det är en del som börjar få problem med ljudet på sina imac 27" i5.

 

/Danne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det låter riktigt illa faktiskt.. Jag skulle kolla på svt play men fick stäna av för det lät för illa. rösterna blir otydliga pga av ekot....

 

Riktigt jobbigt faktiskt...

 

 

/Danne

 

 

En kollega hade ungefär samma krångel. Han installerade om systemet och problemet försvann. Men innan du gör det testa att göra en säker start. Håll ner skifttangenten när macen startar. Det rensar upp bland cache-filer och annat och kan rätta till en del konstigheter. Starta sedan om som vanligt.

 

/Z

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...