Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Köpa nytt batteri till 1:a generataion 15" MBPro unibody


Nikk

Rekommendera Poster

Mitt batteri räcker ca 2 timmar vid normal användning.

Hur länge kan man räkna med att ett nytt batteri räcker cirkacirkus?

 

Gäller alltså för 1:a generationens 15" MBP unibody, 2,8 GHz Intel Core 2 Duo.

 

:propellerbaver:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du menar med normal användning, hur många cykler har ditt nuvarande batteri gått? Kommer du inte ihåg hur ditt batteri var när det var nytt det var ju bara 1 år sedan. Skulle tippa att du får ca 30 min mer batteri tid av ett nytt om det gamla använts väldigt mycket annars tror jag knappt du kommer att märka någon skillnad alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vad du menar med normal användning, hur många cykler har ditt nuvarande batteri gått? Kommer du inte ihåg hur ditt batteri var när det var nytt det var ju bara 1 år sedan. Skulle tippa att du får ca 30 min mer batteri tid av ett nytt om det gamla använts väldigt mycket annars tror jag knappt du kommer att märka någon skillnad alls.

 

Precis, vad är normal användning??

 

Min räcker 5 timmar och är 1 gen 13".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst det är alltid svårt att avgöra vad "normalt" innebär (för mig innebär det surfning, kolla mejl, lite iTunes, se en 1/2 timmes filmsnutt som ligger på hdd, lite Words och kanske något annat från det att man sätter på datorn tills det att batteriet är slut. Pratar alltså inte om hd-video renderingar och annat extremt processorkrävande).

 

För enkelhetens skull låt oss jämföra hur länge den klarar att spela en dvd spelfilm i fullskärmsläge.

 

Min fixar ca 1 h 45 m. Den klarar inte 2 h.

 

Varför jag ställer frågan öht är för att den uppdaterade MBP 13" fick ju ett extra bra batteri...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför jag ställer frågan öht är för att den uppdaterade MBP 13" fick ju ett extra bra batteri...

 

De nya mb och mbp med inbyggt batteri har bättre kapacitet än de modeller som kom innan men det finns inget du kan göra med de äldre för att komma upp i samma, mer än att uppgradera till ny dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...