Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Magic Mouse


macaware

Rekommendera Poster

Jag har ställt in högsta hastighet på min Magic Mouse men tycker fortfarande att rörelsen är för långsam. Stora hand rörelse för att flytta pekaren. Finns det något att göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

nån som fått "pinch to zoom screen" att funka med magicprefs??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför funkar inte den sidan nu för?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför funkar inte den sidan nu för?

 

?? vad menar du??

 

vilken sida??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den sidan http://vladalexa.com/apps/osx/magicprefs/

kommer inte åt magic prefs

 

Det har du rätt i... ligger nere..

konstigt.. jag kom åt den igår.. ??

 

Har du Magicprefs??

 

Har du fått ordning på zoom isf??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har du rätt i... ligger nere..

konstigt.. jag kom åt den igår.. ??

 

Har du Magicprefs??

 

Har du fått ordning på zoom isf??

näe har ju inte programmet, fick hem musen precis nyss.

vet du ifall man måste ha snow för att det ska funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte få skrollen att "glida" när man inte har snow leopard?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan man inte få skrollen att "glida" när man inte har snow leopard?

 

Jag kör med SL men vet inte riktigt vad du menar..

Menar du att den fortsätter lite om man "sätter fart" på den... typ .. :-/ ???????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör med SL men vet inte riktigt vad du menar..

Menar du att den fortsätter lite om man "sätter fart" på den... typ .. :-/ ???????

 

jepp, verkar inte finnas nån inställning till det i leopard

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BetterTouchTool: http://blog.boastr.net/

 

Fortfarande alfa, men funkar bra, gratis och uppdaterat flera gånger om dagen. Ett måste om du tycker att funktionaliteten i trackpad eller Magic Mouse inte räcker som det är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

BetterTouchTool: http://blog.boastr.net/

 

Fortfarande alfa, men funkar bra, gratis och uppdaterat flera gånger om dagen. Ett måste om du tycker att funktionaliteten i trackpad eller Magic Mouse inte räcker som det är.

 

+1, visserligen har jag bara lagt till en funktion för touchpad (spaces vid 3-finger swipe ner) men använder det så otroligt mycket.

 

Sen har nya versionen "Live View" vilket är ganska kul att se hur bra touchpaden är i dessa datorer :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

+1, visserligen har jag bara lagt till en funktion för touchpad (spaces vid 3-finger swipe ner) men använder det så otroligt mycket.

 

Sen har nya versionen "Live View" vilket är ganska kul att se hur bra touchpaden är i dessa datorer :D

 

Jag testade BTT och bytte direkt till den då den verkar mycket mer konfigurerbar och dessutom funkar de funktioner jag laggt in.. synd att inte gränssnittet är lika läckert som Magicprefs bara..

 

 

 

Underbart det blir i soffan.. jag e så jävla lat när jag är bakis och ligger t-bordet på soffbordet orkar jag inte röra mig för att zooma, skriva etc... Med den nya musen behöver jag knappt röra mig alls.. gör allt ifrån den.. Laggt upp det virtuella t-bordet i menyn oxå om man måste google eller så..

 

Trackpad är en najs feature men funkar inte bra tillsammans med zoomen.. vilken jag anväder hela tiden typ.. Lite skumt tycker jag för det funkar bra med samma funktion från iphone..

 

Ett tips är att ta det lugnt i början och inte fylla musen med settings direkt utan bara de som liksom är ett måste och sen lägga in efter hand när du kommer på en grej som du verkligen vill ha.. blir lätt lite för mycket att lära sig på en gång annars och det slutar med att man sitter där och hoppar mellan spaces, dashboard och expose när man egentligen vill byta spår i itunes eller öppna en länk i FF...

 

Nån som orkar borde göra en tråd om sköna lösningar o tips... ja e för lat... :borstatanderna:

 

mina 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...