Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macen vaknar hela tiden


swedenonline

Rekommendera Poster

När jag sätter min Imac på vila så händer det väldigt ofta att den snart är igång igen. Det kan räcka att man går förbi i rummet bredvid (försiktigt) eller så vaknar den av sig själv kan det kännas. Någon som vet hur man löser denna överkänsliga Mac?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla med Aktivitetskontoll om det är

något program som ligger och kör,

som du inte vet om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vibrerande skrivbord..lysrör som ger strömspikar, externa tillbehör, det finns mycket

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så gör min med, fast bara på morgonen, oftast iaf, och bara en gång, andra gången man sätter den i vila så är den i vila tills man väcker den, men första gången sätter den igång sig själv igen efter ca 5 sek...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en Mac Mini som lätt vaknar av ex vis att jag tänder ljuset, eller slår på någon extern strömförbrukare. Den är mera känslig ju' mer USB prylar som är anslutna, om jag bara har Apple tangentbord + mus så är det inga problem, men om jag har annan USB mus, extern HD, scanner m m ansluten så är den mycket mera känslig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det kan vara en av knapparna på tangentbordet som har fastnat lite halvt,det hände förut på min imac så jag gjorde rent tangentbordet så blev den normal (jag har det gamla) jag tog av alla knappar torkade av allt med en fuktig tygbit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var likadant på min för ett tag sedan...

 

kom fram till att det var usb musen en trust med sladd.

för slutade när jag bytte den.

 

:) hoppas du hittar boven i dramat:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har samma problem, och har kommit fram till att det är ngt med den externa som jag använder till timemachine :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blåtand startade min fd Mini och min iBook när brorsan hade den väldigt många gånger. Detta var när datorn förlorade kontakten men musen.

 

Kolla i systemloggen vid det klockslaget den startade är alltid en bra start på felsökning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min LG fjärrkontroll till tv'n kan väcker min MBP med vissa knappar. Löste sig efter parkoppling till min Apple Remote.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min mac mini hade problem, innan det min macbook! kunde ALDRIG lista ut vad det var, när jag exempel bootade till windows XP så tog det EVIGHETER, att ens få välja OS och att ens starta windows. Till slut så prövade jag alla möjliga grejer.

 

Har en liten USB grej som jag stoppar in i på sidan av tangentbordet! 2 cm stor ungefär, inget märkvärdigt, som läser av minneskort i SD format. Hur som helst, denna grej gjorde så att hela min dator var seg, kunde inte starta windows eller liknande. Förstår inte varför! fanns inget i minneskortsläsarn heller :s

 

pröva ta ut olika usb kablar, om du har något inne! efter det så kunde min dator vila.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 6 months later...

jag har ingen usb-enhet ansluten till datorn men den väckr ändå sig själv när som helst?vet inte riktigt vad det är. hittar heller ej något som heter systemlogg?...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
danieeel971

När min iPod är ikopplad så är det omöjligt att sätta Macen i vila.. (iPoden krashar och sätter på sig igen, och Macen reagerar.. :stjarnsmall: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När min iMac är i vila kan den starta om Safari är "på". Om jag stänger av Safari så vilar den som den ska. Prova att stänga av webbläsaren innan du vilar macen. good2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...