Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sojamannen


snowreeler

Rekommendera Poster

http://www.aftonbladet.se/debatt/article6230174.ab

 

Han äter vegetabilisk skinka, gjord på sojabaserade växtämnen och har utsetts till Europas sexigaste vegan.

 

-----

 

Om jag får komma med en synnerligen fördomsfull åsikt så tycker jag att hans syn på animalisk livsstil är förkastlig och väldigt elak. Han ser också elak ut, nästan som om han vore beredd att ta till våld för att andra skulle anamma hans livsstil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har sex med det hela att göra? :armskeptisk:

Bra fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vegetarian för att köttproduktion tar ca. 9-10 gånger

mer resurser i anspråk och att man vid en vegetarisk mathållning

frigör resurser som då skulle kunna föda jordens hela befolkning med råge.

 

Sen gillar jag inte att äta ett djur, och inte bara där för att uppfödningsmetoderna

ofta är horribla eller åtminstone otrevliga för djuren, utan för att jag inte tycker

om tanken att de har dött för min skull.

 

Att han äter imiterade djurprodukter, skinka och lax, är för mig

fullständigt ofattbart och ren och skär hypokrati.

Nästan som att förklara felet med att ha sex med underåriga

och sen ha en liten, tanig fru som ser väldigt ung ut.

Om ni ursäktar jämförelsen, lite grov kanske.

 

Däremot tycker jag inte att han är elak eller otrevlig i sitt resonemang i övrigt.

 

Om han är sexig eller inte kan jag inte uttala mig om. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vegetarian för att köttproduktion tar ca. 9-10 gånger

mer resurser i anspråk och att man vid en vegetarisk mathållning

frigör resurser som då skulle kunna föda jordens hela befolkning med råge.

 

Sen gillar jag inte att äta ett djur, och inte bara där för att uppfödningsmetoderna

ofta är horribla eller åtminstone otrevliga för djuren, utan för att jag inte tycker

om tanken att de har dött för min skull.

 

Att han äter imiterade djurprodukter, skinka och lax, är för mig

fullständigt ofattbart och ren och skär hypokrati.

Nästan som att förklara felet med att ha sex med underåriga

och sen ha en liten, tanig fru som ser väldigt ung ut.

Om ni ursäktar jämförelsen, lite grov kanske.

 

Det kanske är du som är årets sexigaste? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vegetarian för att köttproduktion tar ca. 9-10 gånger

mer resurser i anspråk och att man vid en vegetarisk mathållning

frigör resurser som då skulle kunna föda jordens hela befolkning med råge.

Det är kanske sant som köttindustrin är idag, men om man inte importerade kraftfoder och soja å sånt utan lät de svenska korna och grisarna äta inhemskt producerat så är det ingen som får svälta i nåt annat land för att vi äter svenskt kött. Vet inte vad KRAV säger om det, tror inte de förbjuder det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är kanske sant som köttindustrin är idag, men om man inte importerade kraftfoder och soja å sånt utan lät de svenska korna och grisarna äta inhemskt producerat så är det ingen som får svälta i nåt annat land för att vi äter svenskt kött. Vet inte vad KRAV säger om det, tror inte de förbjuder det.

Fast problemet är inte att det tas odlingsmark till boskapsuppfödning

från befolkning som nu svälter. Problemet är att de inte har tillräckligt med mat

och andra fall inte får tillräckligt betalt för sin produktion.

Problemet är också att det fattas solidaritet och samarbete med de länder

där människor har det svårt. Inte bara mat frågan måste lösas, utan även handelsbalansen.

 

P.S. Nä, jag röstar inte vänster. Detta har inget med partipolitik att göra.

Utan enbart med medmänsklighet. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske är du som är årets sexigaste? :P

Hörrö du du. :blushing::lol:

 

Året saxigaste. :borstatanderna:

 

post-15957-1259860556_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hörrö du du. :blushing::lol:

Om Omar i Motala (kommer jag ihåg rätt?) är (förra årets) världens bästa Mac-man, så borde du väl gott o väl kunna platsa in i denna position? Vego-Mac-man som tänker på världens bästa? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Omar i Motala (kommer jag ihåg rätt?) är (förra årets) världens bästa Mac-man, så borde du väl gott o väl kunna platsa in i denna position? Vego-Mac-man som tänker på världens bästa? :borstatanderna:

OK då.

Men inga bilder i kärring kläder. :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har sex med det hela att göra? :armskeptisk:

 

Sex är djuriskt. Vegetabiljer har inte sex, iaf inte i vanlig mening.

En sexig vegan(?) ska ifrågasättas, så klart (utifrån "normen", som ju är rov- och/eller kadaverätande). Varför äta vegetabiliska köttbullar, skinka och dylikt djurkadaveraktigt?

Har någon nånsin sett var sojabönan har sin skinka och hur den isf ser ut? Är den hel eller delad? Nej, så klart inte; allting andas bluff och båg.

Sexig vegan är nog det skummaste man kan utnämnas till i den här (normala) världen. Hans utstrålning kan liknas vid huggormens, snarare än slanggurkans. Hans sätt att föröka sej är med all sannolikhet inte vegetativ. Hans trovärdighet är ifrågasatt. Bluff kommer att avslöjas; det är bara tidsfråga. Sexig vegan, hah!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex är djuriskt. Vegetabiljer har inte sex, iaf inte i vanlig mening.

En sexig vegan(?) ska ifrågasättas, så klart (utifrån "normen", som ju är rov- och/eller kadaverätande). Varför äta vegetabiliska köttbullar, skinka och dylikt djurkadaveraktigt?

Har någon nånsin sett var sojabönan har sin skinka och hur den isf ser ut? Är den hel eller delad? Nej, så klart inte; allting andas bluff och båg.

Sexig vegan är nog det skummaste man kan utnämnas till i den här (normala) världen. Hans utstrålning kan liknas vid huggormens, snarare än slanggurkans. Hans sätt att föröka sej är med all sannolikhet inte vegetativ. Hans trovärdighet är ifrågasatt. Bluff kommer att avslöjas; det är bara tidsfråga. Sexig vegan, hah!

 

 

 

 

:ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sex är djuriskt. Vegetabiljer har inte sex, iaf inte i vanlig mening.

Hans sätt att föröka sej är med all sannolikhet inte vegetativ.

 

post-15957-1259867331.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bilden är som en bikini... visserligen avslöjar en hel del men ändå döljer det allra väsentligaste.

Det framgår inte heller om sättet att föröka sej (ha sex?) är vegetativt eller generativt.

Men det är någon som har jobbat mycket med bilden, som - guskelov - döljer mer än den avslöjar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ät grönsaker!

Annars äter de dig. :utskallning:

 

post-15957-1259872290_thumb.jpg

Jag minns en serie, tror det var början av 80-talet, köttätande växter, kallades Triffider, det kallar jag grönsaker :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag minns en serie, tror det var början av 80-talet, köttätande växter, kallades Triffider, det kallar jag grönsaker :totaltgalen:

 

Det finns ju köttätande växter...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och köttätande människor som i return of the living dead

 

Hmm... Ernie äter en macka i en scen, om det är skinka på den eller ej vet jag inte...

Jo! Generalen säger väl att han ätit kalv? Men jag tror inte att man får se det...

 

Men de övriga köttätarna är ju för tusan zombies, inte människor!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmm... Ernie äter en macka i en scen, om det är skinka på den eller ej vet jag inte...

Jo! Generalen säger väl att han ätit kalv? Men jag tror inte att man får se det...

 

Men de övriga köttätarna är ju för tusan zombies, inte människor!

-Why do you eat people? -Not people...brains

-Brains only, why?

-The pain...

-Hurts to be dead?

-I can feel myself rotten...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...