Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Crossover


Deestyle

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har OSX och vill köra winsows messenger i den. Är det nån som har Messenger installerad via Crossover? Eller känner ni till några andra program som kan köra windowsprogram i macen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur funkar den då? Istallerar man windows messenger versionen i Adium och så funkar den precis som om det vore i Windows eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du registrerar din användare i adium efter att du installerat det så funkar det som macprogram ska funka - bra. Förutom att filskickning är precis lika dåligt som på messenger på windows (kanske sämre, men det funkar iaf riktigt dåligt på alla plattformar).

 

Rekommenderar dropbox eller skype för snabba filflyttningar mellan nätverk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du registrerar din användare i adium efter att du installerat det så funkar det som macprogram ska funka - bra. Förutom att filskickning är precis lika dåligt som på messenger på windows (kanske sämre, men det funkar iaf riktigt dåligt på alla plattformar).

 

Rekommenderar dropbox eller skype för snabba filflyttningar mellan nätverk.

 

 

Så jag kan alltså installera och köra Windows version av Messenger på min Mac om jag har Adium? För jag tycker att Mac versionen är riktigt kass.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så jag kan alltså installera och köra Windows version av Messenger på min Mac om jag har Adium? För jag tycker att Mac versionen är riktigt kass.

 

Nej nej, Adium är en chatapplikation. Du loggar in på msn i Adium!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej nej, Adium är en chatapplikation. Du loggar in på msn i Adium!

 

Jahaa ok. Nej jag vill använda själva msn. Men windows versionen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahaa ok. Nej jag vill använda själva msn. Men windows versionen då.

 

Det är ingen bra idé då den inte är skriven för Macen. Prova Adium eller använd Msn messenger Mac tills du är van! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ingen bra idé då den inte är skriven för Macen. Prova Adium eller använd Msn messenger Mac tills du är van! :)

 

 

Mac versionen är helt värdelös. Trodde att Crossover skulle kunna fixa så att man kör windows msn men det verkar inte finnas med över program som Crossover stöder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mac versionen är helt värdelös. Trodde att Crossover skulle kunna fixa så att man kör windows msn men det verkar inte finnas med över program som Crossover stöder.

 

Då är det nog bara Adium som återstår. aMsn kanske finns till Mac, jag vet inte... Jag använder inte Windwosnätverket till chatt så jag vet inte. Du kanske borde gå över till någonting annat?

 

Man får ju räkna med att när man byter plattform så får man även byta mjukvara!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt dotter chattar mycket via MSN. Hon använder aMSN och tycker att det fungerar utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt dotter chattar mycket via MSN. Hon använder aMSN och tycker att det fungerar utmärkt.

 

 

Tack! Har precis installerat aMSN och gillar den redan. Verkar mycket bättre än vanliga MSN för Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...