Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Min adressbok öppnas inte


Carlo Laszlo

Rekommendera Poster

Min Adressbok, som finns i OS-et (kör ännu OS X.10.4.11) öppnas inte, vare sig jag klickar på ikonen eller gör en omstart. Har även provat en "säker" start, med skifttangenten nertryck. Ikonen "hoppar" 1 gång, sen händer inget mer. Inga andra program krånglar. (Har en PowerBook G3, om det spelar någon roll).

 

Tips mottages tacksamt! Men helst inte "byt OS" för det orkar jag inte för denna småsak.

 

Carlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att först köra Reparera Skivbehörigheter med hjälp av Skivverktyg

 

Hjälper inte det så går du till din Hem-mapps Bibliotek > Preferences och slänger denna plistfil.

post-113-1259047623_thumb.jpg

 

 

(lägg den i Papperskorgen först, skapas en ny i Preferencesmappen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Pocahontas!

Och tack för engagemang och svar.

Tyvärr vill det sig inte. Jag gjorde som du skrev, båda sakerna. Även omstart. När jag klickade på ikonen studsade den 3 gånger, sen ingenting. När jag klickar på den studsar den 1 gång, men programmet öppnar sig inte.

 

Fler idéer? :)

 

Stort tack på förhand!

 

Carlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Där finns en plistfil till för adressboken, testa dra ut den på skrivbordet (eller till Papperskorgen) (dra ut den första också)

 

post-113-1259061503_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!

Jag har försökt dra både till papperskorg, och öppna, och till skrivbordet, ohc öppna, och till papperskorg och kasta och sen öppna, men inget hjälper .

 

Jag hittar dock bara en av de filer du anger, inte "com.apple.com.AddressBook.abd.plist"

 

??

Carlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan vara nåt gammalt jag har i min mapp.

(förmodar att du sorterat i alfabetisk ordning i din mapp för att hitta lättare)

 

Annars vet jag vet jag inte vad det kan vara. Studsande ikoner är ofta tecken från korrupta plistfiler..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej P!

 

Ja, knepigt. Problemet är ju iofs att Adressboken inte öppnar sig (inte att ikonen studsar).

 

Tack iaf för dina försök!

 

/ Carlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sedan någon vecka öppnas inte min adressbok.

Jag kör OS 10.4.11.

Inga andra problem med datorn.

Har provat "säker omstart", dvs med skifttangent ner tryckt.

Har även gjort Skivkontroll.

 

Har tidigare sänt detta hjälpanrop och bla fått tipset (av Pocahontas, tack!) att kasta en plist-fil (com.apple.AddressBook.plist) ifall den skulle vara korrupt. Men det hjälpte inte.

 

Tips mottages tacksamt, finns en gräns, som jag börjar nå, för hur länge man klarar sig utan adressboken! :)

Men helst inte: "Byt till Snow Leopard" !

 

Carlo

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är tråkigt att det inte löst sig..

 

Tittat runt lite, här är en som löste problemet..

 

post-113-1259826998.jpg

 

 

Hur är det, har du tagit backup på din dator ? Så att ev. alla kontakter finns kvar någon annanstans?

 

Så dags nu kanske, men jag stötte på Säkerhetskopiera Adressboken i mitt sökande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...