Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Jailbreaka och låsa upp?

barret

Recommended Posts

Jailbreakning som jag förstar d är när man öppnar upp Iphonen sa man far tillgang till menyerna rätta mig om jag har fel!ex med blackrain. Och upplasningen gör du för att kunna använda den med olika simkort. ex blacksnow.

Om man har ett "orginal" sim kort vilka jag i detta fall har sa har jag nu kommit förbi jailbreakningen genom att aktivera den i Itunes. Nu är saken den att vill inte använda mitt simkort som telefonen är last till sa nu stoppar jag i mitt andra sim som jag använder. Jag kan fortfarande använda alla iphonens funktioner förutom ringa sms osv eftersom Iphonen är last och starta om den hejvillt..

Nu har jag ju precis köpt min Iphone och den kom givetvis med den nya 3.1.2 och saklart med omstartsbuggen om jag skulle köra jailbreaken med blackrain och upplasningen med blacksnor.

fragan e nu är det jailbreakprocessen el upplasningsprossesen som gör att jag maste starta upp telfonen via en dator igen?

För som jag skrev tidigare kan jag ju nu stänga av och starta upp utan nagra problem fast jag inte har ett giltig sim kort.

Om det nu skulle va jailbreaksprocessesn, finns det nagot sätt att lägga in clydia och blackrain utan att jailbreaka den för att undga omstartsbuggen? Förstar ni vart jag vill komma?

Summering: alltsa är det möjligt att aktivera iphonen med gillgtig simkort och sen slänga in clydia och blacksnow och pa sa satt undvika att starta upp iphonen med hjälpa av en dator när batterierna tar slut?

Jailbreakning som jag förstar d är när man öppnar upp Iphonen sa man far tillgang till menyerna rätta mig om jag har fel!ex med blackrain. Och upplasningen gör du för att kunna använda den med olika simkort. ex blacksnow.

Om man har ett "orginal" sim kort vilka jag i detta fall har sa har jag nu kommit förbi jailbreakningen genom att aktivera den i Itunes. Nu är saken den att vill inte använda mitt simkort som telefonen är last till sa nu stoppar jag i mitt andra sim som jag använder. Jag kan fortfarande använda alla iphonens funktioner förutom ringa sms osv eftersom Iphonen är last och starta om den hejvillt..

Nu har jag ju precis köpt min Iphone och den kom givetvis med den nya 3.1.2 och saklart med omstartsbuggen om jag skulle köra jailbreaken med blackrain och upplasningen med blacksnor.

fragan e nu är det jailbreakprocessen el upplasningsprossesen som gör att jag maste starta upp telfonen via en dator igen?

För som jag skrev tidigare kan jag ju nu stänga av och starta upp utan nagra problem fast jag inte har ett giltig sim kort.

Om det nu skulle va jailbreaksprocessesn, finns det nagot sätt att lägga in clydia och blackrain utan att jailbreaka den för att undga omstartsbuggen? Förstar ni vart jag vill komma?

Summering: alltsa är det möjligt att aktivera iphonen med gillgtig simkort och sen slänga in clydia och blacksnow och pa sa satt undvika att starta upp iphonen med hjälpa av en dator när batterierna tar slut?

Om du har en ny 3GS så är svaret nej. Det finns ingen lösning på det än. Tar batteriet slut eller du stänger av telefonen så måste du göra om jailbreak

Om du har en ny 3GS så är svaret nej. Det finns ingen lösning på det än. Tar batteriet slut eller du stänger av telefonen så måste du göra om jailbreak

Och det vet du eftersom du läst dig till d el? Jag har ocksa läst det! Men du skriver själv att da maste man göra om jailbreaken! Vi snackar inte om en jailbreakad Iphone här! Skillnad pa jailbreakad och upplast! inte sant? men vad e d som gör att Iphonen inte gar att starta upp, är det för att den är jailbreakad den att den laser sig vid uppstart el är det för upplasningprocessen som gör d??

Som sg tror så är det nog jailbreaken som är problemet här för att upplåsning gör ingen skillnad än att du kan använda andra operatörer men jailbreak däremot är det som gör så att telefonen kan hacka , bugga osv som det hände med min. Min kunde inte äns starta normalt

nej det är helt kört för dig, det finns inget sätt att komma runt ditt problem, för att kunna låsa upp måste du först jailbreaka däri ligger problemet, kommer du ha någon dator med dig?

det är väldigt enkelt & snabbt att köra jailbreaken, bara köra blackra1n igen så är den igång på 30sekunder. alla dina program och upplåsningen är kvar, du behöver alltså inte lägga in alla program igen efter omstart av telefonen.

om du köpt den med tre kontant (vet inte hur det är med abb) så kan du låsa upp den direkt genom att sätta in 350:- på kontatntkortet och ringa tre så låser dom upp den. (kommer genom itunes efter någon vecka)

Lite rörigt inlägg, men jag skall försöka ;-)

Om du aktiverar telefonen med ett SIM-kort som kommer från operatören den är låst till kan du sedan stoppa in vilket SIM-kort som helst från vilken operatör som helst. Kortet kommer inte att accepteras av din iPhone och du har i princip en ipod touch. Alla funktioner utom de telefonrelaterade funkar alldeles utmärkt. Du kan även använda iPhone helt utan SIM-kort om du vill. Allt utom telefonidelen fungerar.

Om du vill kunna använda SIM-kort från en annan operatör än den som telefonen är låst till måste du antingen få operatören att ta bort operatörslåset eller göra det på egen hand.

På egen hand innebär blackra1n för att jailbreaka (blackra1n är det program som jailbreakar). Det är helt omöjligt att lägga in blackra1n i telefonen utan jailbreak, eftersom det är just jailbreakandet som lägger in programmet i telefonen. Även Cydia förutsätter en jailbreakad telefon. Utan jailbreak går det inte att lägga in program itelefonen som inte godkänts av Apple. Varken blackra1n, blacksn0w eller Cydia finns i Appstore... Om du inte jailbreakar kan du inte använda blacksn0w som är det program som tar bort operatörslåset.

Om du jailbreakar kommer du att drabbas av omstartsbuggen, det är i dagsläget helt och hållet, 100 % ofrånkomligt. Man kan bara hoppas att någon kommer att lösa detta problem. Kanske kommer en lösning, kanske inte.

Omstartsbuggen är för övrigt ingen bugg i meningen att det skulle vara felaktig programmering eller en miss som ligger bakom. Det är Apple som gjort denna design för att försvåra jailbreak, och det är mycket riktigt ett besvär för oss konsumenter som vill jailbreaka.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...