Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Om att köpa och sälja i MacBörsen och annorstädes


Pocahontas

Rekommendera Poster

Det kom ett PM idag från en medlem som blivit lurad på pengar av bedragare.

Han är inte den förste, och troligen inte den siste.

 

Eftersom han skrev hit så förmodar jag att det är i MacBörsen han blivit utsatt för en bedragare.

 

Efter att ha läst, så beslöt jag mig för att utfärda ett "utrop" som det heter i MacBörsens avd, som lyder Skicka inga varor eller pengar

 

Möjligen är det en självklarhet att man inte ska skicka varor eller pengar till helt främmande människor.

Går ju inte en dag utan att man läser hur människor blir lurade..men tydligen så går sådana artiklar spårlöst förbi, eller så läser människor inte tidningar eller tittar på TV..

 

Mitt utrop kom till lite snabbt, så har ni synpunkter så "hojta till"

 

Funderar på om jag ska lägga ut namnet på bedragaren..som antagligen inte är bedragarens verkliga namn..utan ett han "snott" ..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

du kan ju lägga upp användarnamnet iallafall så alla kan skicka arga PM till snubben

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju möjligen komplettera med att betalningstjänsterna inte är begränsade till respektive säljplats, Internetgirot går exempelvis alldeles utmärkt att använda även om man inte köper via Blocket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra, då lägger jag till det. :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behöver inte vara medlemmar på forumet; man kan ju läsa inläggen/ annonserna utan att vara medlem. I många fall skriver ju annonsörerna ut en mail-adress eller ett telefonr så man behöver inte gå via PM i forumet.

Bedragare kan ju bara titta in, välja ut lite lämpliga "offer" och kontakta dem utanför forumets ramar.

Bra att du skriver Poca; hoppas folk läser det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ju möjligen komplettera med att betalningstjänsterna inte är begränsade till respektive säljplats, Internetgirot går exempelvis alldeles utmärkt att använda även om man inte köper via Blocket.

 

Ett utmärkt råd. Använd en säker betaltjänst så slipper du bli lurad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...