Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Talböcker i iTunes?


jon.karlsson

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har använt iTunes under en lång tid, men aldrig riktigt förstått vad den där speciella foldern för "Talböcker" är till för som finns vid sidan av "Musik", "Filmer", "Radio" osv. Jag har en del talböcker i mp3-format, och jag förstår helt och hållet nyttan med att ha en iTunes-typ för dessa som är skild från "Musik" - man vill ju sällan att det ska komma in en talboks-fil i random-spellistorna som man spelar från sitt musikbibliotek.

 

Men jag hittar inte något sätt att föra över de mp3-filer jag har med talboksmaterial till "Talboks-typen". De lägger sig alltid under "Musik" och jag hittar inget sätt att manuellt säga till iTunes vilka filer som egentligen är talboksfiler. Går detta, eller är kategorin "Talböcker" bara till för någon sorts special-filformat för talböcker som jag aldrig sett?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Marker mappen eller filen och högerklicka -> Visa info -> Alternativ -> Medietyp -> Välj ljudbok

 

så ska de hamna i rätt folder :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och klicka samtidigt i att uppspelning ska starta vid tidigare stopp (eller vad det nu heter), om det inte redan är förkryssat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack! Jag tänkte väl att det måste finnas en ruskigt lätt lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...