Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac vs PC, skulle vara intressant med en oberoende jämförelse


iMarc

Rekommendera Poster

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar
mynameisoscarjo
NeXT Cube är sexigast någonsin

 

Väldigt svårt att ta något du säger på allvar :fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PC vinner ju på alla fronter utom där du lagt in macmini,

Jag förmodar att du inte ironiserar eftersom du inte lagt in några smileys eller sånt, så därför svarar jag på ditt inlägg.

I mitt tycke är "aliendatorn" som ska matcha Mac Pro bland det fulaste jag sett förutom den bärbara XPS-datorn. Vi har en XPS (vet inte ens vad det är för märke) och den för tankarna till To fast too... med sina blå ljus. Det är inte ens läckert i en minut, bara töntigt.

Som tur är, är smaken delad. Annars skulle alla ha en MacBook Pro. Kort sagt, Apple har stil och funktion i en förpackning som man med tiden bara tycker mer och mer om. Både dator och OS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mynameisoscarjo
Allt du har tagit upp här kan jag vända rakt av ill något negativt.

 

Dator nummer ett: Vaion Snygg svart plast i ramenen sexig grön diod som visar att den lever den ser smidig ut naturliga former, den sticker ut och skapar en helt egen nivå genom sitt speciella yttre. Macen därimot ser tråkig och grå ut, ser ut som en dator någon satt sig på den saknar allt vad personlighet heter. det ser ut som en metallskiva någon hittat på skroten

 

 

 

Dator nummer två, Det första som slår mig är åter igen den snygga utmanande svarta plasten som liksom suger tag i mig och drar mig emot den, tangentbordet ser stort och funktionellt ut, skärmen är läcker och inbjudande, jämför jag med macen så ser den ut som arien fast lite tjockare samma tråkiga grå färg, något som min mormor skulle kunna ägt på medeltiden :D den saknar byggkvalitet, känns som något man plockat ihop på en halvtimme.

 

Dator tre ser ut som något hämtat ur framtiden ett tekniskt monster som har mer prestanda än jag någonsin kommer kunna utnyttja. den påminner mer om ett rymdskepp än en dator. till skillnad mot macen som återigen bara står där, känns som en maskin man skulle ha i köket eller tvättstugan det är ett verktyg och inte en dator, handtagen får den att se stapelbar ut vilket för tankarna till ikea och utseende och anpassning framför vad kunden vill ha.

 

 

dator fyra en helt vanlig laptop i svart utförande vs en likadan laptop fast vit, ser ingen skillnad på dessa två tyvärr, anledningen att pc'n vinner där e nog för att vita datorer känns väldigt 90-tal

 

 

 

dator fem ser ut som en router medan minin ser ut som en extern HD

 

 

Dator sex, vet inte riktigt vad det är, ser ut som en imac fast som någon modifierat lite, ful och konstig, macen är istället en vanlig tråkig imac utan något som sticker ut, den skulle med all säkerhet smälta in i väggen här hemma och jag skulle glömma bort att jag ägde den.

 

Visst, alla gillar inte ren och fin design utan neon, men att säga att MacBook Pro saknar byggkvalitet, det kan knappast tas på allvar... Om det är något macar har så är det väl byggkvalitet..., speciellt den där kvalitetskänslan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

den saknar byggkvalitet, känns som något man plockat ihop på en halvtimme.

 

Det där var faktiskt en lögn! :) Allt det andra du sa är ju frågor om smak, så det tänker jag inte kommentera. Alla tycker olika och tur är väl det. Men att MBP saknar byggkvalité är helt enkelt inte sant...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt svårt att ta något du säger på allvar :fane:

 

Inte vara så skeptisk. NeXT skapades av Steve Jobs, och NeXTStep är operativsystemet som utvecklades till det OS X vi kör idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var faktiskt en lögn! :) Allt det andra du sa är ju frågor om smak, så det tänker jag inte kommentera. Alla tycker olika och tur är väl det. Men att MBP saknar byggkvalité är helt enkelt inte sant...

jag har ingen aning om hur den är byggd, men den ser ju billig ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wath???

förklara gärna mer ingående hur du tycker att macarna är snyggare och b'ttre rent utsendemässigt. helt obegripigt tycker jag.

 

 

bara en fråga till dig grodkungen - (inte på något sätt en attack, kritik eller sarkasm så snälla tolka det inte som det)

 

 

du verkar helt ärligt inte särskilt nöjd med din mac. varför köper du prylar som du egentligen inte vill ha, istället för prylar som du VILL ha?!

 

det känns verkligen jättesorgligt.

att behöva tvingas köpa och använda en dator som man faktiskt inte vill ha eller använda. är inte livet för kort för att slösa bort det på saker man mår dåligt av?

 

om du blir lyckligare av julgrans-pcn så tycker jag du ska unna dig den. eller?!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bara en fråga till dig grodkungen - (inte på något sätt en attack, kritik eller sarkasm så snälla tolka det inte som det)

 

 

du verkar helt ärligt inte särskilt nöjd med din mac. varför köper du prylar som du egentligen inte vill ha, istället för prylar som du VILL ha?!

 

det känns verkligen jättesorgligt.

att behöva tvingas köpa och använda en dator som man faktiskt inte vill ha eller använda. är inte livet för kort för att slösa bort det på saker man mår dåligt av?

 

om du blir lyckligare av julgrans-pcn så tycker jag du ska unna dig den. eller?!

har inte råd att köpa en dator på över 10 000 så enkelt är det.

Det bästa av två världar (enligt mig) skulle vara den röda XPS en som jag länkat till högre upp, fast med Både XP och lleopard installerat.

 

så skulle jag kunna ha alla mina bilder i iPhoto surfa på alla obskura sidor jag vill i osx men sän kunna slappna av och göra allt annat i XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har inte råd att köpa en dator på över 10 000 så enkelt är det.

Det bästa av två världar (enligt mig) skulle vara den röda XPS en som jag länkat till högre upp, fast med Både XP och lleopard installerat.

 

så skulle jag kunna ha alla mina bilder i iPhoto surfa på alla obskura sidor jag vill i osx men sän kunna slappna av och göra allt annat i XP.

 

 

ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tacka vet jag Commodore, hade tom en Commodore PC (min första PC med en Cyrix CPU på 200MHz) snygg var den också

 

Tycker den ser lite så att säga..tråkig ut...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...