Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac vs PC, skulle vara intressant med en oberoende jämförelse


iMarc

Rekommendera Poster

Ja en oberoende jämförelse, en tråd som tar upp Mac-plattformens alla för och nackdelar och samma vad gäller PC.

Nu pratar jag om en tråd baserad på kalla rena fakta befriad från datoranvändares "känslor" för sin dator. Många verkar ha i princip gift sig med sin dator och ser bara fördelar och vägrar se några nackdelar. Nu är det kalla fakta som gäller! :)

Väntar med spänning på seriösa inlägg i denna tråd med fakta som överensstämmer med verkligheten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 111
  • Created
  • Senaste svar

Äpplen och päron, säger jag, med hänvisning till trådrubriken som lyder "MC vs PC" osv. Motorcyklar och datorer är svåra att jämföra... :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äpplen och päron, säger jag, med hänvisning till trådrubriken som lyder "MC vs PC" osv. Motorcyklar och datorer är svåra att jämföra... :P

Nja jag skulle nog vilja påstå att olikheterna inte är så enorma. Enligt min upplevelse är Win 7 mycket macigt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Motorcyklar och datorer är svåra att jämföra... :P
Nja jag skulle nog vilja påstå att olikheterna inte är så enorma.

Va??? :tappahakan:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag yttra mig eller hålla tyst?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag yttra mig eller hålla tyst?

Om du har fakta INKLUSIVE referenser (länkar) till dessa fakta så lägg gärna fram dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fixat rubrik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har fakta INKLUSIVE referenser (länkar) till dessa fakta så lägg gärna fram dem.

 

Eftersom ingen har seriösa bevis för något utan allt är beroende på person som använder produkten. Så väljer jag att inte yttra mig i frågan mera, Men jag hoppas ni övriga nte heller säger något utan att veta vad ni pratar om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har fakta INKLUSIVE referenser (länkar) till dessa fakta så lägg gärna fram dem.

Om man ska vara riktigt petig med referenser så ska man ange flera för att kunna göra en säkrare bedömning om trovärdigheten i fakta som lagts fram, enligt indianen, men det får väl TS avgöra (om han vill).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom ingen har seriösa bevis för något utan allt är beroende på person som använder produkten. Så väljer jag att inte yttra mig i frågan mera, Men jag hoppas ni övriga nte heller säger något utan att veta vad ni pratar om.

Kom igen nu! Det är ju ingen högre vetenskap det handlar om.

Gör ett försök tack! Kan bli intressant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom igen nu! Det är ju ingen högre vetenskap det handlar om.

Gör ett försök tack! Kan bli intressant.

 

Hur ska du kunna ge dig in i diskussionen helt opartiskt?

Jag kan med 99.99% säkerhet säga att även om alla säger att de är opartiska så kommer på det här forumet Mac vinna.

Anledning de flesta som kör mac har aldrig använt PC i någon större uträkning och tvärt om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur ska du kunna ge dig in i diskussionen helt opartiskt?

Jag kan med 99.99% säkerhet säga att även om alla säger att de är opartiska så kommer på det här forumet Mac vinna.

Anledning de flesta som kör mac har aldrig använt PC i någon större uträkning och tvärt om.

Det kan jag inte, inte du heller och ingen ska förvänta sig det heller eftersom den verklighet vi alla upplever hela tiden är i högsta grad subjektiv. Om krav på total objektivitet hos detta forum skulle det bli en öronbedövande tystnad här. :)

 

Kom igen nu, min nyfikenhet är uppriktig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan jag inte, inte du heller och ingen ska förvänta sig det heller eftersom den verklighet vi alla upplever hela tiden är i högsta grad subjektiv. Om krav på total objektivitet hos detta forum skulle det bli en öronbedövande tystnad här. :)

 

Kom igen nu, min nyfikenhet är uppriktig.

 

Alla kan svara utifrån egen erfarenhet, och ingen kan säga att någon har fel.

 

Om du säger att BMW är bäst men jag föredrar SAAB, så säger jag att i mitt test så vann Min SaaB mot kompisens BMW på samtliga...

 

Men i det test du gjorde där du jämförde din BMW med din kompis SAAB så vann din BMW på alla ...

 

Mitt råd ärr att låsa tråden och låsas som den aldrig funnits eftersom den bara kommer ska bråk på forumet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla kan svara utifrån egen erfarenhet, och ingen kan säga att någon har fel.

 

Om du säger att BMW är bäst men jag föredrar SAAB, så säger jag att i mitt test så vann Min SaaB mot kompisens BMW på samtliga...

 

Men i det test du gjorde där du jämförde din BMW med din kompis SAAB så vann din BMW på alla ...

 

Mitt råd ärr att låsa tråden och låsas som den aldrig funnits eftersom den bara kommer ska bråk på forumet.

Du missade det där med fakta och medföljande referenser?

Men kanske du har rätt, kanske vi inte klarar av att föra en mogen diskussion i ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du missade det där med fakta och medföljande referenser?

Men kanske du har rätt, kanske vi inte klarar av att föra en mogen diskussion i ämnet.

 

jag tror tyvärr att det är så, alla inte minst jag är så kallade vinnarskallar och vägrar acceptera ett nederlag och kommer därför aldrig att godkänna några källor som opartiska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vid all argumentering så värderar man argument. Ett stort problem är att man värderar olika argument olika. Det som någon tycker är en bagatell kan vara viktigt för en annan. Så att presentera "fakta" är inte hela saken. Fakta måste sättas i ett sammanhang....

 

Typ framhjulsdrift kontra bakhjulsdrift. Bakhjulsförespråkarna menar att bilen är lättare att kontrollera vid en sladd. Framhjulsdito menar att man inte får någon sladd som behöver kontrolleras just pga framhjulsgrejjen.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag tror tyvärr att det är så, alla inte minst jag är så kallade vinnarskallar och vägrar acceptera ett nederlag och kommer därför aldrig att godkänna några källor som opartiska.

Inte jag, jag har foten i båda lägren. Innan Win7 så kan jag dock erkänna att jag skydde PC som pesten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte jag, jag har foten i båda lägren. Innan Win7 så kan jag dock erkänna att jag skydde PC som pesten

Gör gärna ett försök.

Utan att ta med orden jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu idag Exakt är det 1 år och 7 månader sen jag började använda OSX, Så jag har inte den erfarenheten som krävs för att kunna tala för Mac, det ända som jag ser är en skillnad som är positivt är att jag är virus befriad med min macBook.

 

Jag hade inget virus problem tidigare, men det berodde på att jag tänkte mig för när jag surfade (det gör jag inte längre)

 

Kolla den här tråden annars : http://www.7ehimlen.com/Code/U2U/MessageBo...4883&gid=19

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har vi någon stenhård linuxanvändare här som kan säg vad som är dåligt med Mac och PC?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

http://www.macvswindows.com/index.php?title=Main_Page

 

de här har ganska uppstrukturerad genomgång av båda systemen.

 

 

annars får du väl göra en undersökning själv....börja med att dokumentera webshopen där du köper datorn, kartongen du får hem datorn i...hur du installerar och får igång den första gången, hur lång tid det tar innan du kan surfa eller skriva ut ett foto på skrivaren med den osv....tycker själv det skulle vara riktigt intressant. :yeahbaby:

 

jag har hört talas om att pc-datorer kommer i beige anonyma pappkartonger och att stationära pc-datorer fortfarande är gjorda av grå plast tex.

 

många fördomar från min sida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...