Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Duplicera tredje bildskärm till fjärde-går det?


Anders Niva

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en Mac Pro med dubbla grafikkort i. Dvs 4st skärmutgångar. Jag har två st skärmar som jag har till mitt program som jag jobbar i. Sen har jag en tredje skärm med video på som jag nu vill se på en fjärde skärm. Det jag vill göra är alltså att duplicera den tredje skärmen till den fjärde.

 

Vad jag förstår går inte det att ställa in på det sättet i skärminställningarna?

 

Har jag missat något eller finns det något program man kan ladda ner som fixar detta?

 

 

Tacksam för svar!

 

Mvh

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Ytterberg

Har inte haft möjligheten att köra mer än två skärmar så jag vet inte hur flexibel OS X är med att låta två skärma spegla och andra ge expanderad yta.

 

Annars är det alltid möjligt på elektronisk väg med en enkel dvi-splitter som för en signal vidare till X önskade skärmar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog en dvi-splitter du få skaffa dig. Så vitt jag kan se så går det inte att spegla bara några skärmar - antingen visar man samma på alla skärmar eller så har varje var för sitt ser det ut som…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok!

 

Tack för era svar.

 

Jag anade att det blir en dvi-splitter. Men det känns ju lite onödigt när jag faktiskt har 4st utgångar. Hur svårt kan det vara att implementera en sådan funktion i skärminställningarna egentligen? Jag kan ju inte vara den första som behöver göra detta.

 

Ha det!

/Anders

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur svårt kan det vara att implementera en sådan funktion i skärminställningarna egentligen? Jag kan ju inte vara den första som behöver göra detta.

Jämfört med det lilla behovet att spegla bara EN AV TRE skärmar så är det inte motiverat att lägga tid på. Det vore skillnad om det INTE fanns andra lösningar. En DVI-splitter är ju en enkel lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...