Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Högtalare till iMac? Skillnader mellan två modeller.

iPhone-moi

Recommended Posts

Hej!

Jag har en iMac alu -07 24'' och letar efter ett par bra högtalare till den!

Jag har i dagsläget ett par JBL Creature 3-set med två högtalare och en bas.

Jag funderar på någon av dessa två modeller från altec lansing:

http://store.apple.com/se/product/TX174ZM/A?mco=MTQ2MDYzNjY

eller

http://store.apple.com/se/product/TT868ZM/A?mco=MTQzNDgxMDQ

Vilka är skillnaderna och vilken borde jag välja?

Det är ingen prisskillnad men vad skiljer de åt?

Spelar det någon roll vad jag lyssnar på för musik i valet av högtalare? (jag vill ha bas iallafall) :borstatanderna:

Tacksam för svar!

-/ Kristoffer

hahahh,

så fula är de väl inte? :o

de där var ju grovt mycket fulare iallafall, priset spelar ingen större roll men men...

Största skillnaden är att dom ena har separat bas medan de andra har den inbyggd i front högtalarna.

Det finns en modell som blev rekommenderad på highend forumet gearslutz som riktigt bra allround/mixning.

http://www.alteclansing.com/vs4121blk-pc-c...r-speakers.html

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=38827

logitechs högtalare är så grymt fula så man undrar vad designern tänkt med...

>> Tjarven

Hahahaaa!!!!!! de Moi länkade till var väl inte så tokiga (kanske tornen var lite väl tacky) men den du länkade till såg ju ut som om de skulle följa med ett Acerpaket med Vista Home och 19" skärm för totalt 3 495:-

Vilken tur att man får ha olika smak…

Min är inte alltid den bästa heller har jag insett =)

- Slice -

PS. Moi ska du ha BRA LJUD försök hitta ett par hyfsade Bostonhögtalare med baslåda till. Jag har haft mina länge länge och är fortfarande supernöjd.

Jag letar också efter högtalare. Jag är ute efter några helst utan bas för jag har inte så mycket plats.

Jag letar också efter högtalare. Jag är ute efter några helst utan bas för jag har inte så mycket plats.

Jag køpte dessa http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=267241

Inte p.g.a plats med baslåda utan p.g.a færre kablar.

Tror dock inte att jag betalade det priset som verkar vara billigast på prisjakt, betalade ca 3800:- på media markt.

Nu ær det inte værldens bæsta høgtalare, men dom var små och ljudet var væl ok

Plöjde igenom hela sortimentet på ONOFF i Falun. De högtalare de rekommenderade lät XXX. Det blev Logitech Z4. XXX-högtalaren såg bättre ut och kostade nästan lika mycket men var ett skämt. LYSSNA på grejjorna!!!! TA med din iPod så du vet hur det ska låta.

Okej att logitechs högtalare är fula. Jag har ett gammalt 5.1-system som låg i 1000kr-klassen för ca 5 år sedan. För de pengarna har jag svårt att tänka mig bättre ljud (i synnerhet när jag köpte dem för 500kr begagnade.

Under de 3-4 år jag har haft dem har de funkat klockrent!

Med detta vill jag säga att logitechs kanske inte är snyggast. Men ljud för pengarna är det verkligen!

Okej att logitechs högtalare är fula. Jag har ett gammalt 5.1-system som låg i 1000kr-klassen för ca 5 år sedan. För de pengarna har jag svårt att tänka mig bättre ljud (i synnerhet när jag köpte dem för 500kr begagnade.

Under de 3-4 år jag har haft dem har de funkat klockrent!

Med detta vill jag säga att logitechs kanske inte är snyggast. Men ljud för pengarna är det verkligen!

Konstigt det hær med høgtalare.

Har sjælv haft logitech z4 och enligt mig så var det bara skit... :chockadskeptisk:

Kanske var fel på ljudkortet i datorn.

Bæst ær nog att hitta en butik och provlyssna.

Vet att HI-FI klubben har ett par fina pod-speakers. Ser ut som tomtegubbar men jag tror att dom låter ok

Konstigt det hær med høgtalare.

Har sjælv haft logitech z4 och enligt mig så var det bara skit... :chockadskeptisk:

Kanske var fel på ljudkortet i datorn.

Bæst ær nog att hitta en butik och provlyssna.

Vet att HI-FI klubben har ett par fina pod-speakers. Ser ut som tomtegubbar men jag tror att dom låter ok

Har ett par Z4, är helnöjd, tror snarare att dem som tycker att dem är dåliga antingen fått ett rejält måndags ex. eller så är dem ''ljudnördar'' och det måste låta så gott som perfekt (har en kusin som är sån, herregud säger jag bara :P).

logitechs högtalare är så grymt fula så man undrar vad designern tänkt med...

Tur att smaken är olika. Personligen tycker jag att de som apple store säljer är bland det absolut fulaste jag sett.

De danska pod-speakers som HiFi-klubben säljer är riktiga hi-fi högtalare, om än i ett litet format.

Överlägsna för musikaliskt finlir med högupplöst och precist ljud med en naturlig klang.

Tunna i basen, då får man köpa till extra baslåda.

Inte billiga, men låter bäst.

Notera dock - inte ett imponatorljud. De avslöjar varje fel i ljudkällan. Inget insmickrande förlåtande loudness boom-a-boom ljud.

Pod-speakers behöver en förstärkare, för det finns ingen inbyggd.

Från samma tillverkare finns en roligt designad liten förstärkare som fungerar klockrent ihop med dem. Säljs i paket med högtalare och iPod-docka för 3 700 ungefär.

Annars har Pro-Ject billiga små förstärkare.

Hifi-Klubben har också högtalare från Argon som är aktiva - dvs har inbyggd förstärkare. Billigaste ligger på 1 798 kr och det är mycket ljud för lite pengar. Inte så mycket bas i dem, men man kan köpa till baslåda.

Även detta är mer hi-fi än boom-a-boom.

Fungerar bäst på ett par stativ, lätt invinklade mot lyssningspositionen.

Nu får ni sluta tracka ner z-2300 , de är riktigt snygga jämfört med många andra högtare. Kanske bilden som inte gör dem rättvisa... :unsure:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...