Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Safari stänger ner!


MacZapp

Rekommendera Poster

Min lillasyster har fått min gamla iBook och har nu problem med vissa sidor på Safari. Det går inte att öppna You Tube och Bilddagboken, då stänger den bara ner. Uppdatering av Safari är gjord. Nån som har något tips!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt rensa cookies, men det funkar inte ändå. Har även försökt ladda ner Firefox, men det går inte heller.

 

Jag kör med Mac OS 10.3.9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt rensa cookies, men det funkar inte ändå. Har även försökt ladda ner Firefox, men det går inte heller.

 

Jag kör med Mac OS 10.3.9

 

Gå in under Safaris inställningar / säkerhet och bocka ur en efter en - för att se om det är något där som krånglar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag testat och kommit fram till att Safari stänger ner när jag har JavaScript aktiverat.

Dessutom har jag testat You Tube. Jag kommer in på sidan, men får meddelande att jag inte kan spela upp filmer eftersom JavaScrip är inaktivt.

 

Nån som har nåt förslag på vad jag ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Laddade ner en Java uppdatering för Mac OS 10.3.9, men det blev ingen skillnad. Hittade den på

 

http://reviews.cnet.com/8301-13727_7-10334682-263.html

 

På sidan som du föreslog fanns en länk till Mac-uppdatering, men den funkade inte tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kanske inte hjälper, men testa att ladda hem firefox istället.

Jag har haft problem med att sidor hänger sig i Safari. När jag körde samma sidor i Firefox gick det utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa. Jag laddade ner Firefox innan, men då kunde jag inte ens öppna programmet. FÅr se om det är nån skillnad. Jag återkommer ........... (Sitter på fel dator nu)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 weeks later...

Nej tyvärr, det funkade inte med Firefox heller.

 

NÄr jag försöker köra programuppdatering laddar den bara 3/4 sen får jag meddelande att inga programuppdateringar behövs. Det är nåt som inte stämmer. Vad kan detta bero på?

 

Jag tänkte att jag kunde kanske återställa hela datorn med mina Install & Restore skivor, men jag hittar bara disc 2.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu testade jag att ladda ner en gammal version av Opera och där funkar det att öppna alla sidor.

 

När jag däremot avinstallerar Safari och installerar om det, så får jag samma problem som förut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer du in på sidorna med dem andra datorerna?

Testat med en annan användare på datorn?

 

Prova detta annars:

 

1 Öppna Finder (stäng safari) och leta efter alla flash player filer.

 

2 Flytta filerna till papperskorgen och radera dem.

 

3 Öppna Safari och surfa in på Youtube igen.

 

4 Det ska ha kommit en länk om att du ska ladda ner ny flashplayer

 

Hör av dig om hur det gick.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska testa att kasta alla Flash Player filer. Eftersom det funkade med en gammal version av Opera har jag inte gjort något mera. Lillasyster var ivrig att få surfa :-)

 

Och jo, jag kom in på alla de sidorna med andra datorer. Testade även att skapa en ny profil, men det var samma fel där.

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 5 months later...
sputniksweetheart

hej!

 

jag hittade den här tråden eftersom jag har samma problem, som är relaterat till att jag ominstallerade mac os x (har också 10.3.9) och nu stänger safari ner sig på vissa sidor och jag har försökt med de föreslag som redan står här och det funkar inte. Så nu testar jag att ladda ner en annan webbläsare som heter Camino - är det någon som vet om den är bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sputniksweetheart

nähäp, inte heller den vill funka!!! några andra förslag på vilken webbläsare som är det bästa substitutet för safari som jag ju älskar att använda :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sputniksweetheart

versiontracker anger version 1.3.2 , finns det någon annan version jag kan ladda ner som är äldre som inte stänger ner sig? ush, jag har bestämt mig för att ge bort min powerbook och uppdatera till macbook, nu får det vara nog jag vill vara uppdaterad... men datorn funkar ju så det känns onödigt att inte låta nån annan kanske få användning för den, men då är det väl bra om man åtminstone kan surfa internet.för övrigt så har ju ominstallationen funkat bra och datorn är snabb nu, bara det där med att jag inte kom åt min externa hårddisk men ger jag bort datorn till nån annan så är det inte ett problem för dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Safari 1.3.2 fungerar inte tillfredsställande på nätet längre. Motsvarande variant av Firefox går bättre. Men uppgradera till OS X 10.4.11 så kan du köra mycket nyare webbläsare. Gjorde nyligen denna manöver på dotterns iBook 1,25 och det blev en helt ny dator. Samtidigt slängde jag i max RAM-minne. Nu dundrar den fram!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För övrigt kanske du har lite för lite ledigt utrymme på hårddisken. Under 20 GB kan datorn bli grinig bara av detta särskilt i kombination med för lite RAM-minne.

...

Du kan också prova en säker start.

http://macworld.idg.se/2.1038/1.299724/losningar-pa-vanliga-macproblem

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sputniksweetheart

Safari 1.3.2 fungerar inte tillfredsställande på nätet längre. Motsvarande variant av Firefox går bättre. Men uppgradera till OS X 10.4.11 så kan du köra mycket nyare webbläsare. Gjorde nyligen denna manöver på dotterns iBook 1,25 och det blev en helt ny dator. Samtidigt slängde jag i max RAM-minne. Nu dundrar den fram!

 

 

men går det att uppdatera från mac os x 10.3.9 till 10.4.11??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sputniksweetheart

För övrigt kanske du har lite för lite ledigt utrymme på hårddisken. Under 20 GB kan datorn bli grinig bara av detta särskilt i kombination med för lite RAM-minne.

...

Du kan också prova en säker start.

http://macworld.idg....liga-macproblem

 

 

men jag har ingenting på hårddisken då jag raderade allt när jag gjorde ominstallationen, jag ska försöka göra en säker start igen... gjorde en en gång o det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men går det att uppdatera från mac os x 10.3.9 till 10.4.11??

Otydligt av mig...

...

För att byta från 10.3 kallas Panther till 10.4 som kallas Tiger, måste du köpa eller skaffa en installationsskiva. Det är olika system. Sätt in annons på Köpes i forumet. Den tredje siffran10.3.9 är gratis via Apples uppdateringar i alla system.

...

Det är en modernare och bättre teknik i 10.4 än i 10.3 som gör susen för din dator. Jag kan inte LOVA att det hjälper, men jag har haft liknande problem och i 10.4 går det som ett spjut.

...

Med OS X 10.4.11 kan du köra Safari 4 som är LJUSÅR bättre än Safari1.3.2

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej!

 

jag hittade den här tråden eftersom jag har samma problem, som är relaterat till att jag ominstallerade mac os x (har också 10.3.9) och nu stänger safari ner sig på vissa sidor och jag har försökt med de föreslag som redan står här och det funkar inte. Så nu testar jag att ladda ner en annan webbläsare som heter Camino - är det någon som vet om den är bra?

 

 

Om du klistrar in:

java -version

i Terminal. Får du ett svar typ Segmentation fault?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sputniksweetheart

Annars kan du köra Firefox 2.0.0.20 på  10.3.9 som fungerar bättre än Safarin på det gamla systemet. HÄmtas på  http://mac.oldapps.com/firefox.php

 

 

helt hopplöst!!! när jag har laddat ner gamla firefox står det "skadad avbild" - att den inte går att lägga på skrivbordet.O_O

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...