Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hjälp jag är en rookie!


Mary-lou

Rekommendera Poster

Mitt namn är Maria, jag köpte en macbook pro häromdagen och har lite funderingar som jag tänkte ni kan hjälpa mig med kanske :)

 

Jag har en iphone och tillika itunes på min förra dator (en pc) kan jag på något sätt via telen, eller så, överföra mitt bibliotek och mina nedladdningar in i min nya dator och itunes där eller måste jag börja om och förlorar de nedladdningarna jag gjort?

 

Så funderar jag lite på det här med mapparna på mac:en, går det att ändra utseende på dom, så dom t.ex likt pc blir transparanta och man ser några av korten i mapparna, eller på annat sätt få dessa snyggare?

Nu är det blå och inte så roliga =/

Är det ett speciellt program man behöver för att fräscha upp designen?

För just nu är de föga imponerande!

 

Tacksam för tips och råd! :irriteradtjej:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet och Mac-världen. Den är unik och tillika Mac OS X-gränssnittet. Därför ser inte allt ut som det gör i Windowsmiljöer. Visst går mkt att förändra men själv är jag nöjd som det är =) Just det där med att se "thumbnails" i Mappen har jag surfat förbi förrut men hittar inte vars/hur man gjorde. Antar att det är lite liknande detta du vill ha men direkt i Mappen förstår jag:

 

http://kalleballes.blogg.se/2009/october/x...os-x-106-1.html

 

I övrigt så kan du absolut kopiera över all media ifrån iTunes-mappen ifrån din PC till din nya MacBook via en extern hårddisk exempelvis. Då inkluderas allt som du köpt ifrån iTunes Store såsom Appar, Musik etc.

 

Lycka till!!

 

edit: Hittade det du sökte efter tror jag. Dock ej kompatibelt med Snow Leopard:

http://www.kickman.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt namn är Maria, jag köpte en macbook pro häromdagen och har lite funderingar som jag tänkte ni kan hjälpa mig med kanske :)

 

Jag har en iphone och tillika itunes på min förra dator (en pc) kan jag på något sätt via telen, eller så, överföra mitt bibliotek och mina nedladdningar in i min nya dator och itunes där eller måste jag börja om och förlorar de nedladdningarna jag gjort?

 

Så funderar jag lite på det här med mapparna på mac:en, går det att ändra utseende på dom, så dom t.ex likt pc blir transparanta och man ser några av korten i mapparna, eller på annat sätt få dessa snyggare?

Nu är det blå och inte så roliga =/

Är det ett speciellt program man behöver för att fräscha upp designen?

För just nu är de föga imponerande!

 

Tacksam för tips och råd! :irriteradtjej:

Välkommen. Ett tips när du ska använda iTunes och även iPhoto: Greja ALDRIG med mappar och filer när det gäller musik (iTunes) och bilder (iPhoto). Låt resp program sköta det! Det är en skillnad att med Mac jobbar man mer i program och mindre i mappar o filer. Lycka till och välkommen till vårt forum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du vill kan du ju använda Coverflow-läget i Finder, annars rekommenderar även jag iPhoto.

Och, som tidigare sagt, pilla INTE i iTunes/iPhoto-mapparna! Det du behöver göra med filerna gör du i programmet (iTunes/iPhoto alltså).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...