Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Favorele.com, bluff eller ej?


XenapZ

Rekommendera Poster

Inget telefonnummer. Ofullständig adress i Kina.

Glöm det. Du blir med största sannolikhet blåst!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säljs med Leopard.

 

Ja men det gör ju inget, bara att uppgradera om man känner för det :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja men det gör ju inget, bara att uppgradera om man känner för det :)

 

...

 

Beställ en dator därifrån du och berätta gärna om hur du upplevde leveranstid, service osv.

hoppas du blir nöjd med din nya dator:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske är pirat prylar? Dom har ju lyckats göra pirat iPhone 100% lik, även om programvaran var buggig så såg den identisk ut. Bara en tanke...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...

 

Beställ en dator därifrån du och berätta gärna om hur du upplevde leveranstid, service osv.

hoppas du blir nöjd med din nya dator:)

Har redan en som jag är mer än nöjd med, så att vara testperson klarar jag mig utan ^^

 

Tänkte bara höra om nån beställt där tidigare och det fungerat bra så vet man ju var man skall kika i framtiden :)

 

Kanske är pirat prylar? Dom har ju lyckats göra pirat iPhone 100% lik, även om programvaran var buggig så såg den identisk ut. Bara en tanke...

Snackar du om HiPhonen? Hade en sån faktiskt men som dog i en vattenskada.

Den var inte bara lite buggig kan jag säga, inte så att den inte fungerade men gränssnittet var förjävligt fult och jobbigt och man var tvungen att använda pennan hela tiden som man tappar bort direkt.

 

Sen var den ju plastig osv men viss kunde man lura en del ^^

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla...

Att folk fortfarande går på sånt här. Det är år 2009, vakna!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla...

Att folk fortfarande går på sånt här. Det är år 2009, vakna!

 

Lurendrejarnas tidevarv :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lurendrejarnas tidevarv :borstatanderna:

Utan tvekan. Synd att man är så ärlig av sig, annars verkar det vara fritt fram på Tradera, Blocket osv osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men snälla...

Att folk fortfarande går på sånt här. Det är år 2009, vakna!

 

Vem har sagt att jag går på det? Om jag gjorde det hade jag väl inte skrivit här?

 

Lockerz.com t.ex trodde ju alla var scam men det visade ju sig snabbt vara sant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synd att man är så ärlig av sig, annars verkar det vara fritt fram på Tradera, Blocket osv osv...

Jo, man ska se upp för annonser på Blocket t.ex.

 

 

Var själv på god väg att "köpa" en MacBook Pro 15" för ett vääääldigt bra pris via en blocket-annons. Annonsen lät trovärdig (man fick komma och kolla på datorn om man ville) så jag köpte det med hull och hår, ända fram tills att "samma" person ringde mig, från ett annat mobilnummer och skulle ge mig hans kontonummer, för andra gången. Det var ett annat konto och han ville ha pengarna så fort som möjligt så han kunde bli av med datorn sa han. Som tur var hade jag inte tillräckligt med pengar på mitt egna konto just vid det tillfället utan fick låna av en god vän för att köpa datorn. Min vän hade SEB medans jag själv har Nordea, vilket fick till följd att det tog en dag innan pengarna kom in på mitt konto.

 

Efter att ha fått det här andra samtalet började allt gå upp för mig.

 

Jag förstod varför han helt plötsligt hade en "pappa" som hade SEB-konto (och ville att jag skulle betala till det kontot direkt för att det skulle gå snabbare) och varför han kunde skriva att man kunde komma och kika på datorn om man tvekade. Enligt annonsen bodde han nämligen långt upp i norr, i en avsides ort, så sannolikheten att någon intresserad faktiskt skulle ha möjlighet att komma och titta på datorn var givetvis minimal, men det ingav förstås en falsk trygghet hos mig som köpare.

 

Dessutom ville säljaren spä på tryggheten genom att ge mig hans fulla personnummer inklusive de 4 sista siffrorna, "så att du vet vem du köper av" som han sa. Personnumret var givetvis inte hans egna.

 

Jag efterforskade lite och fick via bl.a. Eniro och kontonummer fram att båda säljaren och hans "pappa" var födda 1989 och kom från Malmö.

 

Har aldrig känt mig så dum och lättlurad som när det gick upp för mig att jag utsattes för en scam.

 

Det jag lärt mig av den här händelsen är att om något låter för bra för att vara sant så är det högst troligtvis det.  :detvarintejag:

Jag är bara glad att jag hann inse detta innan jag skickade iväg pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig känt mig så dum och lättlurad som när det gick upp för mig att jag utsattes för en scam.

 

Det jag lärt mig av den här händelsen är att om något låter för bra för att vara sant så är det högst troligtvis det.  :detvarintejag:

Jag är bara glad att jag hann inse detta innan jag skickade iväg pengarna.

 

Skönt att bluffen inte lyckades. Jag hoppas att Du polisanmälde eller åtminstone anmälde det hela till Blocket. Det finns ingen anledning att dessa personer ska få fortsätta.

 

Tyvärr kommer det alltid att finnas personer som försöker luras respektive personer som vill låta sig luras.

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att jag går på det? Om jag gjorde det hade jag väl inte skrivit här?

 

Lockerz.com t.ex trodde ju alla var scam men det visade ju sig snabbt vara sant.

 

sorry för OT men vad är "lockerz.com" ? Jag hittar bara en "hemlig" hemsida där man måste ha lösenord för att få se mer, känns ju så där lagom seriöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sorry för OT men vad är "lockerz.com" ? Jag hittar bara en "hemlig" hemsida där man måste ha lösenord för att få se mer, känns ju så där lagom seriöst...

Jo man kan ju tro det, men det är samma ägare som amazon.com så lite seriöst är det ju ;)

 

Man samlar poäng för olika saker som man sen byter mot saker som spel och liknande.

Samma sak som tusen andra sidor med skillnaden att denna fungerar.

 

Vill ni komma in så är det bara att skicka ett pm med er mailadress.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vem har sagt att jag går på det? Om jag gjorde det hade jag väl inte skrivit här?

 

Lockerz.com t.ex trodde ju alla var scam men det visade ju sig snabbt vara sant.

Du själv säger att du tror på dem till viss del. Annars skulle du inte tveka.

Lockerz.com har jag aldrig hört talas om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du själv säger att du tror på dem till viss del. Annars skulle du inte tveka.

Lockerz.com har jag aldrig hört talas om.

 

Hämtat från Gameplayer.

Ännu en av flera totalt onödiga sajter, som bara går ut på att locka folk med meningslösa sätt att tjäna låssas-pengar, och få folk att tro dom kan byta ut dessa låssas-pengar mot något gammalt spel, eller en fånig t-shirt och sådant skräp.

Det faktum att du inte får ut dina varor. Det är "slut på lagret" och de skänks endast ut vid vissa perioder.

Detta gör i all väsentlighet priserna värdelösa och därmed räknas det som pyramidspel.

 

Lockerz är ett pyramidspel, det är bedrägeri och olagligt.

 

Sökte på nätet efter någon som fått något.

Hittade inte någon, förutom de som fått en T-skirt.

Men många var dem som som hade en kompis som i sin tur hade hört talas om någon som fått

exempelvis iPhone3Gs ja riktigt dyra saker.

 

salakalle :crossfingers: hälsar. Ha det så gott.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hämtat från Gameplayer.

Ännu en av flera totalt onödiga sajter, som bara går ut på att locka folk med meningslösa sätt att tjäna låssas-pengar, och få folk att tro dom kan byta ut dessa låssas-pengar mot något gammalt spel, eller en fånig t-shirt och sådant skräp.

Det faktum att du inte får ut dina varor. Det är "slut på lagret" och de skänks endast ut vid vissa perioder.

Detta gör i all väsentlighet priserna värdelösa och därmed räknas det som pyramidspel.

 

Lockerz är ett pyramidspel, det är bedrägeri och olagligt.

 

Sökte på nätet efter någon som fått något.

Hittade inte någon, förutom de som fått en T-skirt.

Men många var dem som som hade en kompis som i sin tur hade hört talas om någon som fått

exempelvis iPhone3Gs ja riktigt dyra saker.

 

salakalle :crossfingers: hälsar. Ha det så gott.

 

Så varför är det listat som fungerande på cheatingnetworks.com?

Dom brukar vara jäkligt snabba på att trasha en scam, och lockerz har funnits i månader nu.

 

EDIT: t.ex http://cheatingnetwork.net/forums/received...ts-lockerz.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Påminner om ovlele.com, en sida jag hittade av en slump. Testade googla lite på den och fann ett antal andra sidor med liknande design, liknande priser osv. Hittade dock ingen som med säkerhet kunde säga att det var bluff, men jag skulle inte handla därifrån utan att ta reda på mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så varför är det listat som fungerande på cheatingnetworks.com?

Dom brukar vara jäkligt snabba på att trasha en scam, och lockerz har funnits i månader nu.

 

EDIT: t.ex http://cheatingnetwork.net/forums/received...ts-lockerz.html

 

Lockerz har över en miljon medlemmar, nu ska vi ta och avrunda, omkring 5% av dessa medlemmar nog har PTZ till PSP, som är 200 PTZ.

5% på 1 miljon 50k. En snabb kontroll på Wal-Mart ger ett pris på cirka $ 179,99 för en enda, naturligtvis, om du blir bulk eller parti, behöver du inte betala så mycket, låt oss vara rättvisa och säga rabatt på Stora beställningar är 30% > $ 126 per enhet.

 

Webbplatsen påstod aldrig att de skulle ge så många produkter att alla kan lösa, men de duscha restocks med överdrifter och förvarning, så att det ser ut som en stor händelse.

Hur vet vi att det inte bara finns 1 eller 2 ex och sen är det FRESH OUT, annars skulle de få betala en enorm summa pengar, och jag menar HUGE

 

Låt oss beräkna: $ 126 per enhet, och 50k medlemmar med möjlighet att lösa in priser. Detta innebär att omkring 6,3 miljoner dollar (44 milj.kr.).Tror du verkligen att genom att svara på dumma frågor, skulle några stora koncernchef skänka dig bland andra så mycket pengar? Didn´t think so. Det är något annat intressant i konceptet för dem. Kanske vill dem fånga allmänheten för att bli offentliga, för att sedan kunna komma in på aktiemarknaden.

 

Medlemmarna är en råvara, desto fler, desto mer välsmakande kommer lagret att vara för investerare. Alla frälsta kommer att fortsätta att gå till platsen på grund av "nästa lageruppdatering" så medlemmarna är mycket aktiva. Ser ut som de bästa gåvornas plats på nätet är inte finns längre.

 

http://www.lockerz-scam.com/

 

Men man får ju saker gratis!

Gåvorna är ej "up to date"

Såg just en som fått ett spel "gratis". Bifogar .png

 

salakalle :crossfingers: hälsar. Detta är vad jag tror. Därmed säger det absolut inget, hur vida det är rätt sätt

att tolka sanningen.

Ha det så gott.

post-35780-1260099190.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo man kan ju tro det, men det är samma ägare som amazon.com så lite seriöst är det ju ;)

 

Vad har du fått det ifrån. Visa källa!

Folk som jobbat på ett stort välrenommerat företag och se öppnar eget, är det inte särskilt

välkomna att göra PR på den förres bekostnad.

 

salakalle :crossfingers: Tjong i medaljongen. Nej förresten, ha det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...