Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kört att sälja sin iPhone 3GS när man bundit sig?


TheSwede86_returns

Rekommendera Poster

TheSwede86_returns

Hej!

 

Jag använder iaf. inte alla de funktioner som jag trodde jag skulle använda med iPhone 3GS främst för att jag inte studerar längre utan jobbar. Därför skulle jag vilja sälja telefonen men har bundit upp mig med operatören "Tre" i 24mån.

 

Kan man på något sätt överföra abonnemanget till någon annan?

Ex. att jag då säljer telefonen på Blocket och istället för att betala de 1000kr som är i engångsavgift så bjuder jag på det samt slänger med tillbehör osv.

 

Finns det någon lösning för detta för mig?

 

Tacksam för svar - TheSwede86_Returns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej. Du står på kontraktet. Abbet kan du alltid använda på en annan telefon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hos Telia kan man överta abonnemang men hur det är hos Tre vet jag inte, lättast kanske att ringa och höra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns

Grymt schyst!

 

Något sådant jag letade efter! (Överlåtelse osv.)

Kan någon hjälpa mig att räkna ut ungefär hur mycket vore skäligt att ta för en svart iPhone 3GS 32GB i bra skick?

 

Dels endast för telefonen dvs. jag betalar fortf. abonnemanget så det blir en engångssumma för luren?

Dels ifall jag skulle överlåta abonnemanget till den som köper mobilen?

 

Har Tre 399kr/mån + 49kr för mobilen per månad

Kvar på telefonen har jag alltså kanske 21månader så (49x21=1 029kr) och månadskostnaderna blir ju (399krx21=8 379kr) så totalt = 9 408kr (jag har redan betalat den engångsavgift som är på 895kr för telefonen).

 

Så egentligen överlåter jag abonnemanget så kan jag ju inte begära något alls egentligen?

Ev. sälja de tillbehör jag har till min iPhone rabatterat och sen är det det?

 

Skulle jag sälja enbart luren utan att överlåta abbonemanget så får jag väl ta den summa som är kvar (9 408kr) och rabattera den? En olåst lur 32GB går väl på runt 9000kr och denna är ju inte olåst....

 

Tacksam för olika sätt hur jag kan lösa detta på utan att bli helt "blåst" och samtidigt ge ett skäligt pris.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grymt schyst!

 

Något sådant jag letade efter! (Överlåtelse osv.)

Kan någon hjälpa mig att räkna ut ungefär hur mycket vore skäligt att ta för en svart iPhone 3GS 32GB i bra skick?

 

Dels endast för telefonen dvs. jag betalar fortf. abonnemanget så det blir en engångssumma för luren?

Dels ifall jag skulle överlåta abonnemanget till den som köper mobilen?

 

Har Tre 399kr/mån + 49kr för mobilen per månad

Kvar på telefonen har jag alltså kanske 21månader så (49x21=1 029kr) och månadskostnaderna blir ju (399krx21=8 379kr) så totalt = 9 408kr (jag har redan betalat den engångsavgift som är på 895kr för telefonen).

 

Så egentligen överlåter jag abonnemanget så kan jag ju inte begära något alls egentligen?

Ev. sälja de tillbehör jag har till min iPhone rabatterat och sen är det det?

 

Skulle jag sälja enbart luren utan att överlåta abbonemanget så får jag väl ta den summa som är kvar (9 408kr) och rabattera den? En olåst lur 32GB går väl på runt 9000kr och denna är ju inte olåst....

 

Tacksam för olika sätt hur jag kan lösa detta på utan att bli helt "blåst" och samtidigt ge ett skäligt pris.

 

Jag ahr inte Läst Tres villkor, men om du överlåter abonnemanget måste du överlåta det helt. Annars får du problem. Du ska alltså itne fortsätta betala abonnemangsavgiften om du inte använder abonnemanget själv -- vad händer annars när den nye användaren överskrider taket för samtal och SMS? Ska du betala det då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns
Jag ahr inte Läst Tres villkor, men om du överlåter abonnemanget måste du överlåta det helt. Annars får du problem. Du ska alltså itne fortsätta betala abonnemangsavgiften om du inte använder abonnemanget själv -- vad händer annars när den nye användaren överskrider taket för samtal och SMS? Ska du betala det då?

 

Hej!

 

Alltså det jag menade var att jag har två alternativ:

 

1) Jag överlåter hela abonnemanget med telefonen inkl.

2) Jag säljer enbart telefonen (utan simkort/abonnemang) och behåller abonnemanget för mig själv (och använder på en annan mobil etc.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog du kan tjäna på att spara abbet och sälja telefonen. Folk har dålig koll på vad telefonen egentligen kostar så du kan säkert få 4-5000 bara för telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns
Jag tror nog du kan tjäna på att spara abbet och sälja telefonen. Folk har dålig koll på vad telefonen egentligen kostar så du kan säkert få 4-5000 bara för telefonen.

 

Okej.

Aa det bästa verkar ju vara att överlåta abonnemanget för annars står jag ju där och får betala säg 9400kr (rest. belopp) - 5000kr (det jag säljer mobilen för) = 4400kr kvar på 21mån i abonnemangskostnader

 

Skulle jag köra kontantkort så ringer jag för låt oss säga 150kr per månad eller mindre (150x21=3 150kr) så blir det 3 150kr på 21 månader. Det förutsätter ju att jag ringer för 150kr och i verkligheten ringer jag inte för mycket alls.

 

Hmm...iofs kanske är bäst att ha kvar abonnemanget isf.

Jag är absolut sämst på mattematik som ni säkert märker men får jag 5000kr i handen kan jag ju använda de för att betala de 4400kr som kommer löpa i 21månader och därmed bli "fri" från abonnemangskostnaderna?

Så det blir ju inte en fråga om att tjäna något utan snarare att bli av med telefonen och de löpande kostnaderna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sålde tjejens vita 3GS 32GB Telia lås en månad gammal p.ga att hon inte ville ha den på Tradera.

Satte ut den för 5000 slutade med att jag fick 6.400 + frakt för den!

 

Så prova där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

TheSwede86_returns
Sålde tjejens vita 3GS 32GB Telia lås en månad gammal p.ga att hon inte ville ha den på Tradera.

Satte ut den för 5000 slutade med att jag fick 6.400 + frakt för den!

 

Så prova där ;)

 

Fan vad schyst ska testa det :)

Då sålde du bara telefonen och tjejen hade kvar sitt Telia abonnemang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...