Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tunnelbana (widget)


nbjorken

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har precis blivit redo att släppa min widget som visar realtidsinformation för Stockholms tunnelbana, och är nyfiken på att höra vilka förbättringar jag kan göra.

 

Widgeten visar en skylt i samma stil som de digitala skyltar som hänger på perrongerna i tunnelbanan, och den visar exakt vad som står på skyltarna på just din station. Genom att välja en viss tunnelbanestation visas realtidsdata från den stationen i din widget.

 

Testa gärna att klicka runt och använda den, och kom med feedback!

 

Nedladdning och information här: http://genoaswitness.es/tunnelbana.html

 

tunnelbana.png

 

-- Niklas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som en riktigt smart widget. Dock skulle jag efterfråga pendelwidget istället då inga tunnelbanor går här =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet. post-15957-1259650036_thumb.gif

 

Bra idé.

 

Feedback:

Texten går lite för fort och känns lite stressat.

Övre delen av "skylten" känns som om den behöver en avgränsning,

en slutkant, så att den blir "begränsad" i omfång.

 

Bra färgval på delar och text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

bra app :ThumbsUp:

har den installerad nu :)

kan man fixa lite funktioner, som att ändra utseendet själv?

är det möjligt att även inkludera buss och pendel skulle det vara super B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

är det möjligt att även inkludera buss och pendel skulle det vara super B)

 

 

och tvärbana tack ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Hej,

 

Jag har precis blivit redo att släppa min widget som visar realtidsinformation för Stockholms tunnelbana, och är nyfiken på att höra vilka förbättringar jag kan göra.

 

Widgeten visar en skylt i samma stil som de digitala skyltar som hänger på perrongerna i tunnelbanan, och den visar exakt vad som står på skyltarna på just din station. Genom att välja en viss tunnelbanestation visas realtidsdata från den stationen i din widget.

 

Testa gärna att klicka runt och använda den, och kom med feedback!

 

Nedladdning och information här: http://genoaswitness.es/tunnelbana.html

 

tunnelbana.png

 

-- Niklas

 

Har redan en som heter Tunnelbana och ska funka på det sättet du beskriver, det gör den inte längre, ska ladda ner din widget.

Nåt fel är det, widgeten är överstruken och går inte att ladda ner.

När man tittar på datum förstår jag dec 2009. Synd dock att widgeten nu endast tycks finnas för iPhone.

 

Med vänlig hälsning

Olli

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Olli,

 

Ja jag har tyvärr lagt ner widgeten för Dashboard. Som Benny_ har påpekat redan finns det dock en iPhone-version (som även fungerar till iPod Touch och iPad om du har någon sådan?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Olli,

 

Ja jag har tyvärr lagt ner widgeten för Dashboard. Som Benny_ har påpekat redan finns det dock en iPhone-version (som även fungerar till iPod Touch och iPad om du har någon sådan?).

 

 

får du in tvärbanans tider där oxå så köper jag den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt bra och smidig app utan krussiduller! Me like!

 

Jag skulle rekommendera att du på iPhone-appen lägger in möjlighet att använda mobilen i stående läge och att ställa in favoritstationer så man inte behöver skrolla genom listan av alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjorven: Jag vill också ha in tvärbanans tider, men tyvärr finns inte den informationen att få tag på från SL ännu. Dyker den upp så ordnar jag en Tvärbanan-app!

 

 

mrEmilK: Tack! Har också funderat på att kunna ställa in favoriter samt lite annan funktionalitet. Det kommer nog uppdateringar som faller dig i smaken under januari, dock utan att göra appen mindre super-enkel-inga-krusiduller-aktig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Har skickat in appar med realtidsinfo för pendeltåg och Roslagsbanan nu också, hoppas att de dyker upp i App Store snart!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...