Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Finns det ett ställe i datorn... där man kan stänga av Apple remote de


Eldvindovatten

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Ja som topic säger... Kan jag stänga av Apple remote desktop och screen sharing och VAR gör jag det?

 

Medföljer det komplikationer eller några risker samt... vad förhindrar jag egentligen, när jag gör detta?

 

Konstiga frågor? Be mig inte förklara närmare... försöker själv att förstå!

 

MVH

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under Dela/Delning i Systeminställningar beroende på vilket OS du använder.

 

De är inte igång ursprungligen när du installerar OS X. Det är någonting du själv väljer att ha, så du kan styra en dator från en annan dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja som topic säger... Kan jag stänga av Apple remote desktop och screen sharing och VAR gör jag det?

 

Medföljer det komplikationer eller några risker samt... vad förhindrar jag egentligen, när jag gör detta?

 

Konstiga frågor? Be mig inte förklara närmare... försöker själv att förstå!

 

MVH

 

Eldvindovatten

Standard är att delning är avstängd så du måste vid något tillfälle startat delning. I annat fall kan man inte "remota" datorn.

Dina vidare frågor förstår jag inte riktigt.

 

Medföljer det komplikationer eller några risker samt... vad förhindrar jag egentligen, när jag gör detta?

Om du menar att du har delning påslagen så finns det risker. Har du delning på och lämnat ut dina inloggningsuppgifter till någon illasinnad kan denne givetvis ta över datorn och göra vad den vill. Det du förhindrar när du slår av delning är just det jag beskrev här ovan. Har du ärvt datorn eller har du slagit på delning utan att veta om det? Lycka till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...