Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Diskussionsregler för papperskorgen


snowreeler

Rekommendera Poster

Med anledning av den urspårade politik-tråden kanske det vore på sin plats att skriva in i reglerna för vad som får/ska/kan diskuteras här i Papperskorgen på allvar och göra de reglerna klara och koncisa. Jag har bara skummat igenom de reglerna men de ger utrymme för en rätt vid tolkning, faktiskt, och det kanske ska skrivas in att politik endast bör diskuteras i en enda tråd, en tråd som klistras och som låses när klimatet blir för dåligt bland deltagarna. Sen kan den låsas upp igen. Vi ska ju ändå inte ha för mycket censur här, även om det först och främst är datorer med ett tuggat äpple som symbol som ska diskuteras här.

 

Vad tycks om mitt svamlande? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 193
  • Created
  • Senaste svar

Vi ska inte ha varken för mkt svamlande eller censur här i Papperskorgen, men gränsen dras i sluändan av forumsledningnen.

 

Flyttar tråden till rätt forum.

 

/moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, fair enough, men vad tycks om idén?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, fair enough, men vad tycks om idén?

 

Jag ser en poäng i det du skriver, faktiskt!

 

Men ska det diskuteras politik så bör nog friheten till att skapa nya trådar finnas, det är ju ett så pass brett ämne!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av den urspårade politik-tråden kanske det vore på sin plats att skriva in i reglerna för vad som får/ska/kan diskuteras här i Papperskorgen på allvar och göra de reglerna klara och koncisa. Jag har bara skummat igenom de reglerna men de ger utrymme för en rätt vid tolkning, faktiskt, och det kanske ska skrivas in att politik endast bör diskuteras i en enda tråd, en tråd som klistras och som låses när klimatet blir för dåligt bland deltagarna. Sen kan den låsas upp igen. Vi ska ju ändå inte ha för mycket censur här, även om det först och främst är datorer med ett tuggat äpple som symbol som ska diskuteras här.

 

Vad tycks om mitt svamlande? :borstatanderna:

Tja, om politik bara "bör diskuteras i en enda tråd", som du föreslår, så blir det ju svårt för dig att bombardera forumet med trådar och inlägg som hävdar att klimatförändringarna är en bluff, påhittad av pengasugna forskare och politiker i karriären. För de trådarna/inläggen handlar ju om politik i större grad än om vetenskap i alla fall. ;)

 

Fast egentligen var det ju bara en person som fick politik-tråden att spåra ur. Det är ju inte fler regler som behövs utan ett snabbt och resolut ingripande mot den som häver ur sig mordhot, rasistiska påhopp och annat som bryter mot forumreglerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med anledning av den urspårade politik-tråden kanske det vore på sin plats att skriva in i reglerna för vad som får/ska/kan diskuteras här i Papperskorgen på allvar och göra de reglerna klara och koncisa. Jag har bara skummat igenom de reglerna men de ger utrymme för en rätt vid tolkning, faktiskt, och det kanske ska skrivas in att politik endast bör diskuteras i en enda tråd, en tråd som klistras och som låses när klimatet blir för dåligt bland deltagarna. Sen kan den låsas upp igen. Vi ska ju ändå inte ha för mycket censur här, även om det först och främst är datorer med ett tuggat äpple som symbol som ska diskuteras här.

 

Vad tycks om mitt svamlande? :borstatanderna:

Visst förbjud allt seriöst och lås alla trådar med felaktiga åsikter. Tramsiga och meningslösa trådar kan fortsatt få vara tillåtna. Toppenidé. Vem ska vara storebror?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om politik bara "bör diskuteras i en enda tråd", som du föreslår, så blir det ju svårt för dig att bombardera forumet med trådar och inlägg som hävdar att klimatförändringarna är en bluff, påhittad av pengasugna forskare och politiker i karriären. För de trådarna/inläggen handlar ju om politik i större grad än om vetenskap i alla fall. ;)

 

Fast egentligen var det ju bara en person som fick politik-tråden att spåra ur. Det är ju inte fler regler som behövs utan ett snabbt och resolut ingripande mot den som häver ur sig mordhot, rasistiska påhopp och annat som bryter mot forumreglerna.

 

 

Jag hade detta i åtanke när jag skrev och om man kan hålla sej till en enda tråd för klimatfrågan, sjukvården, jobben, rasismen etc skulle man kanske kunna diskutera annat på andra villkor. Dumheter kan man väl skriva i alla fall? :borstatanderna:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Livet som sådant styrs i stor utsträckning av politik, men partipolitik har väl rätt lite i ett Macforum att göra, även i en papperskorg.

 

Jag förstår hur du resonerar, och jag håller med dig till en viss del.

 

Visst, det här är ett Mac-forum, men den dagen det bara är Mac-relaterade frågor lämnar jag forumet. Jag tror att det är många tillsammans med mig som resonerar på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade detta i åtanke när jag skrev och om man kan hålla sej till en enda tråd för klimatfrågan, sjukvården, jobben, rasismen etc skulle man kanske kunna diskutera annat på andra villkor. Dumheter kan man väl skriva i alla fall? :borstatanderna:

Fast jag tycker ju att det är kul när du får in dina - fullständigt vansinniga och självklart helt felaktiga - påståenden om klimatförändringen överallt. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom vi med liv och lust ändå håller oss i Papperskorgen ser jag ingen nödvändighet att censurera den.

Så, inga forumregler i papperskorgen? Ska mordhot och rasism få fritt spelrum just där?

Nä, det kan du väl inte mena. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så, inga forumregler i papperskorgen? Ska mordhot och rasism få fritt spelrum just där?

Nä, det kan du väl inte mena. :unsure:

Jag utgår givetvis från att trådstartaren vill ha något mer än forumreglerna, och det var det jag vänder mig emot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast jag tycker ju att det är kul när du får in dina - fullständigt vansinniga och självklart helt felaktiga - påståenden om klimatförändringen överallt. :lol:

 

Det handlar inte om att få in nåt nånstans. Det handlar om att man skriver en inledning till en tråd och presenterar sin syn på en sak. Sen att andra inte håller med är en sak. Om det är vansinne så får det stå för dej. Jag lägger inte in såna referensramar i en tråd om vad som kan/ska eller får skrivas om. Vill du ha en debatt om vad som är vansinne får du marschera tillbaka till klimattråden och pladdra där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det handlar inte om att få in nåt nånstans. Det handlar om att man skriver en inledning till en tråd och presenterar sin syn på en sak. Sen att andra inte håller med är en sak. Om det är vansinne så får det stå för dej. Jag lägger inte in såna referensramar i en tråd om vad som kan/ska eller får skrivas om. Vill du ha en debatt om vad som är vansinne får du marschera tillbaka till klimattråden och pladdra där.

Humor och ironi snörälingen, du får stå ut. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr klarar inte forumets moderatorer uppgiften att hyfsa och styra (rätt) politiska eller politiskt-nära diskussioner. Än mindre fixar de det schitziga som ligger i att både delta och moderera. De kanske tror i maniska perioder av grandiosa självförhävelsesanfall att de fixar det men jag ser och påstår att ingen av dem klarar att möta utmaningar i dylika trådar, kommer inte ens i närheten av. En del av dem hamnar mycket snabbt på tragiskt patetiska nivåer.

 

Man skulle kanske passa på och till att börja med föreslå en konkret liten förbättringsåtgärd, nämligen:

förbud mot användning av avatarer som är de politiska partiers symboler (eller tydligt kamouflerade modifieringar av desamma). Partipolitiskt färgade diskussioner på ett i grunden icke-politiskt forum präglar nästan alltid argumentationen så att den tenderar att hamna på lägsta tänkbara nivå, vilket snart leder till nedsättande personliga omdömen, invektivutbyte... och trådars stängning. Känns det igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Humor och ironi snörälingen, du får stå ut. :D

 

Jag får väl göra det. :detvarintejag::leijon:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

förbud mot användning av avatarer som är de politiska partiers symboler

 

Ja driv igenom det beslutet. Då slipper ni i alla fall mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Carlisle_united

FaaaAAaan vad jag är ledsen att jag missat hela Politik tråden!

Har kollat i den nu i modererat tillstånd och förstår att det verkar varit en riktigt saftig tråd...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja driv igenom det beslutet. Då slipper ni i alla fall mig. :)

 

Jag kommer inte driva igenom nånting. Det är ett förslag, medföljande ytterst summarisk motiering. Du har uppenbart inte hajat att det är opassande i ett forum som detta, något som andra intuitivt inte ens behöver fundera på, givet. Varför skulle man annars föreslå förbud? Var går gränsen? Går det bra med svastikan?

 

Du får kanske i bästa fall konfronteras med en liten tankeställare? För du är väl inte identisk med ditt "märke"? Eller har du det inbränt i pannan, eller i arslet, som sällskapsgrisarna (aktuell djurart) i Danderyd?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Censur? Inte få ha parti symboler? Vad är det här? Är väl inte ett forum innanför nordkoreas gränser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Censur? Inte få ha parti symboler? Vad är det här? Är väl inte ett forum innanför nordkoreas gränser.

 

Censur, Nordkorea... men glömde du inte nåt? Kränkning(!!!) och Mobbning(!)?

 

Djjizzuss... here we gå again :(

Du kan tryggt fortsätta med dina "sakliga argument"; än är det ingen som har förbjudit enfald. Men den dagen kanske kommer, vem vet ;)

 

(min sviktande framtidstro fick sej plötsligt en knuff framåt-uppåt, yippieeyeahh!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Seriöst? Censur? Inte få ha parti symboler? Vad är det här? Är väl inte ett forum innanför nordkoreas gränser.

Förutom att du särskriver partisymboler (fy dig) var går gränsen? Såg du climacx fråga?

Den här: Går det bra med svastikan?

Ja, tycker du det? Går det bra med svastikan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förutom att du särskriver partisymboler (fy dig) var går gränsen? Såg du climacx fråga?

Den här: Går det bra med svastikan?

Ja, tycker du det? Går det bra med svastikan?

 

 

Åh herregud. Inför ett förbud mot sär skrivning också.

 

Vad jag vet så är det väl inte lagligt med att ha svastiken på kläder osv. Så det är väl en liten skillnad då det är lagligt att ha en t-shirt med sossarnas ros. För det andra vem har en svastika som avatar, vem skulle ha det. Dom som skulle tänkas ha det tror jag inte sitter i ett mac-forum.

 

Vad är det ni vill egentligen? Göra forumet till bara en massa regler och censur?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh herregud. Inför ett förbud mot sär skrivning också.

 

Vad jag vet så är det väl inte lagligt med att ha svastiken på kläder osv. Så det är väl en liten skillnad då det är lagligt att ha en t-shirt med sossarnas ros. För det andra vem har en svastika som avatar, vem skulle ha det. Dom som skulle tänkas ha det tror jag inte sitter i ett mac-forum.

 

Vad är det ni vill egentligen? Göra forumet till bara en massa regler och censur?

Jag ville bara veta hur du tänkte.

Svastikan liksom M-et är laglig.

Särskrivning också - tyvärr!

God Natt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...