Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kernel krasch...


steppvaran

Rekommendera Poster

Hej.

 

Jag återställde min Macbook pro med time machine och när datorn startade om så kommer den fina gråa rullgardinen fram och man måste hålla in power knappen..

 

Jag har sökt efter detta på forumet men hittar bara att det kan vara fel på ram minnet. Detta är dock inte fallet då när jag installerar osx direkt så fungerar allt. Dock så måste jag ha informationen som ligger sparat i time machine.

 

Tacksam för hjälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

KP sägs av Apple vara mest mjukvarubetingat. Erfarenheten säger dock att det handlar mer om felaktig hårdvara, exempelvis RAM (Apple har ju ingen kontroll över dem som pillar med det). I det här fallet verkar det således vara mjukvaruproblem. Kanske för att Time Machine-kopian är korrupt på något vis. Jag använder inte TM, men är det inte så att du kan rulla tillbaka TM till en nivå där du vet att allt fungerade? Ungefär som systemåterställningspunkt i Windows?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej.

 

Det var inget fel på snow leopard när jag gjorde den senaste backupen, anledningen varför jag ville gå tillbaka till leopard är för att det är vissa program som jag behöver som inte funkar i snow..

 

Någon annan som har tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...