Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apples pekdator kan kosta 20 000 kronor


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

En annan sak som jag personligen saknar är en App Store för datorerna... Apple vet att deras kunder har lätt att betala för sig, och jag skulle väldigt gärna vilja se en programbutik för datorprogramvara. Det borde fungera tycker jag, och skulle vara underbart att alltid ha uppdaterade program!

Och när vi ändå är inne på det, så saknar jag en AppleStore-app till iPhone. Där skulle man kunna klicka sig runt bland Apples produkter, kolla spec och priser, och till och med handla! Varför finns inte den - självklara - appen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och när vi ändå är inne på det, så saknar jag en AppleStore-app till iPhone. Där skulle man kunna klicka sig runt bland Apples produkter, kolla spec och priser, och till och med handla! Varför finns inte den - självklara - appen?

 

Troligtvis beror det på att Apples hemsida fungerar utmärkt i iPhonen och att Apple skryter om hur bra den är att surfa på vanliga sidor med. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligtvis beror det på att Apples hemsida fungerar utmärkt i iPhonen och att Apple skryter om hur bra den är att surfa på vanliga sidor med. :)

Visst, den funkar okej, men knappast optimalt. Den är ju rätt grafiktung också. Men det kanske skulle anses förnedrande om Apple tvingas göra en speciell mobilvariant av sin hemsida. Men en app... det är ju något annat!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag köper en Tablet Mac OM den har röststyrning. Tangentbord är så 1900-tal....... :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, ja det kan ju inte finnas många som behöver en pekdator för 20000 :wacko:

Om Apple säljer det så kommer folk att behöva det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple säljer det så kommer folk att behöva det.

 

Ja om det är något genomtänkt. :) Det kan man ju faktiskt nästan utgå ifrån eftersom Apple trots allt inte har stressat ut någon även om iPhone har funnits på marknaden i över 2 år, och presenterades för 3 år sedan. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om Apple säljer det så kommer folk att behöva det.

Ja och som vanligt så kommer säkert Apple komma med något helt nytt som kommer att sätta en ny standard :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och som vanligt så kommer säkert Apple komma med något helt nytt som kommer att sätta en ny standard :)

 

Apples styrka ligger som bekant i att sy ihop funktioner till ett genomtänkt paket med en Apple-logotyp. Många verkar tro att man betalar för varje enskild del medan det handlar om att man köper en genomtänkt produkt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apples styrka ligger som bekant i att sy ihop funktioner till ett genomtänkt paket med en Apple-logotyp. Många verkar tro att man betalar för varje enskild del medan det handlar om att man köper en genomtänkt produkt. :)

Precis :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och som vanligt så kommer säkert Apple komma med något helt nytt som kommer att sätta en ny standard :)

Ett nytt prisrekord på datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser inte riktigt poängen med den. Hellre en macbook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har då alltid drömt om en tablet-mac, som man kunde anteckna direkt på, lätt att bära med sig, mest för att skriva (typ anteckningar) och läsa, möjligen surfa lite på. Satt med mac-dator år 1998 och ville kunna klicka på skärmen. Senare har man blivit mer realistisk och nu tror jag inte att jag skulle vilja kunna koppla externt tangentbord till den också, och mus. ;)

Dyker den upp kommer jag antagligen inte kasta mig över den med andra ord. Men nog sjutton skulle man kasta en och annan drömsk blick på den. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju en tendens att skapa produkter man vill ha, oavsett behov...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Apple har ju en tendens att skapa produkter man vill ha, oavsett behov...

 

Så sant!

 

Bra gjort Apple! :ThumbsUp: Ruinera oss.

Jag tittade just på nya musen och jag har inte ens behov av en, för jag är så förtjust i touchpaden. :innocent:

Kanske blir en pekdator i alla fall sedan när/om den dyker upp, om man lyckas komma på ett svepskäl till varför man "behöver" den dvs. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fattar inte syftet med en tablet heller. Visst trevligt att ha på väggen i köket eller nåt, men fan är det inte lite väl dyr leksak/onödig att kolla recept på istället för att gå till datorn i andra rummet?

 

Pillade på nån tablet från HP eller vad det var för ett tag sen. Visst den körde Windows osv. Men det hjälps inte. Skriva och peka runt på skärmen känns helt fel. Tror inte ens det hjälper att vänja sig. Skriva och allt blir ju helt fel för ergonomin. Ska mna lägga den ner som ett tangentbord och sen lyfta upp den sen när man kollar film/läser eller vad man nu gör? Som sagt fattar inte hajjpen kring tablets. Inte ens apple kan göra en som får mig att förstå det tror jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att kunna koppla in sin iPhone i en projektor skulle vara riktigt, riktigt grymt! Ännu mer grymt skulle vara om man kunde koppla in en trådlös sändare som är synkroniserad till iPhonen och sedan skifta bilder med iPhonen! Jäklar, det skulle sälja bra tror jag! :ThumbsUp:

 

har du missat att det finns tv-ut på iphone? Eller iofs... den funkar ju bara för video/youtube typ... men med JB så ordnas så att man kan köra alla apps på tvn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...